۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

خروج کشتی‌های بزرگ مسافری از ناوگان جهانی به علت رکود

خروج کشتی‌های مسافری بزرگ از ناوگان شرکت‌های فعال به علت زیاندهی و رکود به منظور اسکراپ و یا تغییر کارکرد آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۹۵۵
خروج کشتی‌های بزرگ مسافری از ناوگان جهانی به علت رکود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، صنعت مسافربری کروز به علت بروز ویروس کرونا با رکود و خسارت‌های سنگین مالی مواجه شده است به همین جهت دارندگان کشتی‌های مسافری تصمیم گرفته‌اند به منظور کاهش هزینه نسبت به اسکراب و یا تغییر کارکرد آنان جهت استفاده به عنوان هتل‌های ساحلی اقدام کنند.

بر‌اساس این گزارش مدیر خط کشتیرانی Carnival Cruise در این زمینه گفت: درآمد این شرکت از یک میلیارد دلار در ماه به ۶۵۰ میلیون دلار کاهش یافته است که با این مبلغ تمدید سر‌رسید بدهی‌ها، اشتغال، هزینه‌های عملیاتی و نرخ سوخت ماهانه خود را با دشواری تأمین می‌کند.

از سوی دیگر شرکت Cruise Line Royal Caribbean Line گزارش داده ماهانه ۲۵۰ تا ۲۷۵ میلیون دلار با زیان مواجه می‌شود.

دراین راستا تبدیل کشتی‌های مسافری به هتل‌های ساحلی نیز به عنوان یکی از راه‌های گریز از زیاندهی توسط مدیران خطوط کشتیرانی انتخاب شده است که در این ارتباط شرکت کارناوال کروز اعلام کرد توافقنامه‌ای برای خروج شش کشتی طی ۹۰ روز آینده از ناوگان در‌ حال انجام است.

شرکت ایتالیایی، Costa Victoria را به عنوان یک کشتی اقامتی در بندر توسکانی ایتالیا لنگر انداخته تا به محل اقامتی تبدیل شود درحالیکه پیش از این قرار بود جهت اسکراپ به آسیا اعزام شود، اما با موافقت شهردار Piombino تغییر کارکرد داد.

در آمریکا نیز مدیر خطوط کشتیرانی TUI که فعالیت شرکت را در حال حاضر به حالت تعلیق درآورده یادآور شد کشتی مسافری Marella Celebration را برای اسکراب از ناوگان خود خارج خواهد کرد در حالیکه پیش از این گفته بود این کشتی تا چهار سال آینده نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

در پایان گزارش نیز آمده است یکی از چالش‌هایی که کشتی‌های کروز دارند پیدا کردن خریدارانی است که به دنبال چنین کشتی‌هایی هستند و به نظر می‌رسد که شرکت‌های چینی در بازار اوراق کشتی‌های کروز در آینده حضور فعالی داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار