۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

دریانوردان نمونه بندر خرمشهر تجلیل شدند

به مناسبت روز جهانی دریانورد از دریانوردان نمونه فعال در بندر خرمشهر تجلیل و تقدیر شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۵۳
دریانوردان نمونه بندر خرمشهر تجلیل شدند
 
به گزارش خبرنگار مانا، در آیین تجلیل از دریانوردان نمونه که در اسکله شماره ۶ بندر خرمشهر برگزار شد، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضمن تبریک روز دریانورد گفت: سازمان جهانی دریانوردی در سال ۲۰۱۰ به منظور قدردانی از زحمات و تلاش‌های دریانوردان، ۲۵ ژوئن برابر با چهارم تیرماه را در تقویم جهانی به نام روز دریانورد ثبت کرده است.

نورالله اسعدی با اشاره به شعار روز جهانی دریانورد "دریانوردان کارکنان کلیدی هستند" اظهارداشت:  تقریباً ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریا، و توسط کشتی صورت می‌گیرد و کشتی‌ها غذا، سوخت، مواد اولیه، کالا و محصولاتی را حمل می‌کنند که همگی ما به آن‌ها وابسته هستیم.

وی گفت: تجارت دریایی، اقتصاد جهانی را تسهیل کرده و بدون اغراق می‌توان گفت که تقریباً هر چیزی که ما با آن سر و کار داریم یا از طریق دریا حمل شده و یا از موادی حاصل شده است که از طریق دریا حمل شده‌اند.

اسعدی در ادامه با اشاره به روز هیدروگرافی  تصریح کرد: محدوده عملیاتی هیدروگرافی در بندر خرمشهر تا دهانۀ اروندرود به طول ۶۲ مایل دریایی است که هم اکنون دو دستگاه عمق یاب و یک فروند شناور آب نگاری به این مهم اختصاص دارد و هیدروگرافی اسکله‌ها و لنگرگاه‌های بندر خرمشهر به مساحت تقریبی دو میلیون مترمربع توسط واحد دریایی این اداره کل انجام شده است.

در پایان این مراسم از چهار دریانورد نمونه بندر خرمشهر با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار