۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

رهاسازی بیش از دو میلیون بچه ماهی در تالاب هورالعظیم

مدیرکل شیلات خوزستان از رهاسازی بیش از دو میلیون قطعه بچه ماهی بومی در تالاب هورالعظیم خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۵۱
رهاسازی بیش از دو میلیون بچه ماهی در تالاب هورالعظیم
 
فتح الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این تعداد بچه ماهی از گونه‌های بومی و سازگار با تالاب از جمله ماهیان بنی، گطان و برزم هستند که با همکاری اداره شیلات و پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور در دو مرحله در تالاب هورالعظیم رهاسازی شدند.

وی افزود: رها‌سازی این بچه ماهی‌ها با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان تالاب، حفاظت از ذخایر ژنتیکی، افزایش تولید و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوامع محلی صورت گرفت.

ابوعلی اظهار داشت: با توجه به حضور فراوان ماهی تیلاپیا به عنوان گونه مهاجم در تالاب هورالعظیم، رهاسازی گونه‌های بومی و پرورشی در تغییر گونه‌ای به سمت غالب بودن گونه‌های بومی، گامی مثبت در کاهش کنترل ماهیان مهاجم تالاب است.

وی با اشاره به شروع فصل صید و صدور پروانه صید در تالاب هورالعظیم از سوم تیر گفت: وضعیت صید ماهی از تالاب بهبود یافته و افراد بیشتری از این طریق امرار معاش می‌کنند، اما در خصوص شیوه‌های صید نکاتی به صیادان پیش از صدور پروانه ارایه می‌شود که با صید برقی موجب مرگ ومیر بچه ماهیان جدید نشوند.

وی گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ پروانه صید در تالاب هورالعظیم صادر شد و امسال نیز به همین میزان و بیشتر مجوز صید صادر خواهد شد.

مدیرکل شیلالت خوزستان در خصوص توجیه صیادان برای جلوگیری از صید بچه ماهیان بیان کرد: طرح توجیهی جلب مشارکت‌های مردمی در بازسازی ذخایر آبزیان تالاب هورالعظیم برگزار شد و آموزش صیادی نیز به تک‌تک صیادان به صورت حضوری ارائه می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار