۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹

ظرفیت خطوط کشتیرانی برتر دنیا کاهش یافت

به دنبال کاهش تقاضای ناشی از شیوع ویروس کووید ۱۹، ۱۲ خط کشتیرانی برتر دنیا به جزء کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی، ظرفیت ناوگان خود را در نیمۀ نخست ۲۰۲۰ کاهش داده‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۵۰
ظرفیت خطوط کشتیرانی برتر دنیا کاهش یافت
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین تحلیل هفتگی خود نوشت: ۱۲ خط کشتیرانی برتر دنیا به جزء کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی، ظرفیت ناوگان خود را در نیمۀ نخست ۲۰۲۰ کاهش داده‌اند. تقاضای پایین کارگو به دلیل گسترش ویروس کووید ۱۹، را باید دلیل عمدۀ این روند ذکر کرد، به طوریکه شرکت‌های چارتری مجبور شدند تناژ‌های چارتر شده را به مالکان خود بازگردانند.

مقایسه بین ظرفیت ناوگان‌های ۱۲ خط کشتیرانی برتر جهان در بازه زمانی یکم ماه ژانویه ۲۰۲۰ و اواسط ماه ژوئن ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که کشتیرانی مرسک دانمارک بزرگترین کاهش ظرفیت را تجربه کرده است. به طوریکه با اُفت ۲۳۶ هزار TEU، ظرفیت کلی ناوگان  مرسک به زیر چهار میلیون TEU رسید. سهم کشتیرانی مذکور از کل ناوگان کشتیرانی کانتینری جهان در ابتدای ۲۰۲۰ بر روی ۱۷.۸ درصد ایستاده بود که در حال حاضر این رقم به ۱۶.۶ درصد اُفت پیدا کرده است. در این میان تنها کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی است که در دوران کرونا نه تنها ظرفیت ناوگان خود را کاهش نداد، بلکه رشد چشمگیر ۴۲ درصد را نیز به نمایش گذاشت.

این گزارش در ادامه با اشاره به سکوت مطلق حاکم بر بازار تحویل سفارش ساخت نوشت: درحالیکه در ماه می‌ و اوایل ماه جاری تعدادی از کشتی‌های کانتینربر مگامکس نزدیک به ۲۴ هزار TEU ظرفیت در یک توالی با فاصلۀ زمانی نزدیک به هم از درب یارد‌ها خارج و تحویل مالکان داده شدند، اما طی هفت روز گذشته تحویل هیچ کشتی کانتینربر اقیانوس پیمایی به ثبت نرسیده است.

شایان ذکراست: ائتلاف 2M حلقۀ سرویس‌دهی فصلی آسیا-اروپا موسوم به "Griffin" را راه‌اندازی کرد. هم چنین کشتیرانی مرسک و MSC سوئیس خطوط سرویس دهی اروپا-آفریقای غربی را به بندر Cape Town گسترش دادند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار