۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

ارتقاء فرهنگ دریایی ضروری است

عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: شایسته است که مسئولان اجرایی و مردم نسبت به اهمیت فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران آگاهی بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۹۴۱

ارتقاء فرهنگ دریایی ضروری است

به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان فرشاد شهباز که در آیین نکوداشت نمادین روز جهانی دریانورد سخن می‌گفت با بیان اینکه خوشبختانه طی سال‌های اخیر در حوزۀ آموزش، نظارت و نگهداشت دریانوردان توفیقات خوبی کسب شده است، تصریح کرد: یکی از مشکلات ما در بخش دریانوردی، ضعف فرهنگ دریایی است.
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورهای دریایی حرفه دریانوردی بسیار مهم و حتی قهرمانانه فرض می‌شود، خاطر‌نشان کرد: در مقابل، به دلیل فرهنگ عاطفی و عدم شناخت کافی نسبت به دریا و دریانوردی، دریانوردان ما برای هر بار ملحق شدن به کشتی با مشکلاتی در دورن خانواده‌های خود مواجه می شوند.
شهباز این عدم شناخت را محدود به خانواده‌ها ندانست و افزود: برخی از مسئولین اجرایی کشور نیز علی‌رغم اثر مهم فعالیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران بر کاهش صدمات تحریم‌های ظالمانه، آگاهی کافی نسبت به نوع فعالیت این دو شرکت ندارند.
این پیشکسوت سابق دریانوردی و کاپیتان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه دریانوردان سربازان وطن هستند که همواره در کنار دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ملت شریف خدمت رسانی کرده‌اند، تصریح کرد: عزیزان در بخش نظامی مانند سپاه و ارتش، به ویژه در دوران تحریم، حامیان اصلی صنعت کشتیرانی کشور بوده‌اند اما شایسته است که مسئولان اجرایی نیز نسبت به اهمیت راهبردی کشتیرانی‌ها آگاه شوند.
عضو هیئت‌مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به تشکیل انجمن صنفی دریانوردان، آن را اقدامی خوب ارزیابی کرد و از مسئولان دریایی کشور خواستار توجه هر چه بیشتر به ارتقاء فرهنگ دریایی در میان مردم و مسئولان شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار