۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
مدیرعامل سازمان بنادر:

دریانورد نباید دغدغه‌ای جز ایفای مسئولیت حرفه‌ای داشته باشد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه «اهمیت کار دریانوردان را در شرایط خطیر متوجه خواهیم شد»، تصریح کرد: باید سلامت فکری و ذهنی دریانوردان از نظر معیشت، آسایش و مسائل بهداشتی تأمین شود به گونه‌ای که تمام تمرکز دریانورد به سمت ایفای مسئولیت و وظایف کاری‌اش باشد.
کد خبر: ۸۶۹۴۰
دریانورد نباید دغدغه‌ای جز ایفای مسئولیت حرفه‌ای داشته باشد
به گزارش مانا، محمد راستاد در مراسم روز جهانی دریانورد اظهار داشت: مقولۀ دریانورد، طیف گسترده‌ای از افراد فعال در حوزه دریایی اعم از نیروهای امنیتی و نظامی ارتش، سپاه و ناجا، ۱۲۷ هزار فعال در شناورهای سنتی تجاری، فعالان روی دکل‌ها و پایانه‌های نفتی، ماهی‌گیران و صیادان، دریانوردان کشتی‌های نفتی و تجاری، امدادگران شناورهای امداد و نجات و غیره را شامل می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه، پیگیری مطالبات رفاهی دریانوردان باید توسط ارگان های دریایی مدیریت شود تا آنان به جز مسائل حرفه‌ای خود دغدغه دیگری نداشته باشند، افزود: ‌امیدواریم شرایطی فراهم شود که دریانوردان در مأموریت‌ها، بیشترین تمرکز را بر ایفای وظایف حرفه‌ای داشته باشند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد:‌ حرفۀ دریانوردی کاری ویژه و خاص است و سفرهای طولانی برای دریانوردان اقیانوس‌پیما وجود دارد که ضرورت دارد فرد از نظر انگیزه و آمادگی ذهنی و فکری آماده باشد.
به گفته وی، شرایط کار دریانوردی سخت و طاقت فرساست که شرایط کرونا این وضعیت را سخت‌تر هم کرده است؛ بنابراین لازم است که برای انتخاب و گزینش دریانوردان برای مأموریت‌های طولانی به میزان انگیزه و علاقه اش برای ماندگاری در این شغل توجه ویژه ای شود.
راستاد، با بیان شرایط سخت تحریم و مشکلات ناشی از کرونا گذار است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که کشور در زمینه ناوگان، نیروی دریایی دانش آموخته و زیرساخت های تجهیزاتی که در بنادر داریم، مطمئناً به دوران طلایی حمل و نقل برخواهیم گشت.
راستاد یکی از مسائل اخیر دریانوردان را فارغ التحصیلان دانشگاه‌های دریایی دانست و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، امکان جذب دریانوردان ایرانی در شناورهای سایر کشورها فراهم نشد و از طرفی، تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های دریایی اضافه شده است که لازم است از شرکت‌های دریایی با تعامل و همدلی حداکثری شرایط جذب آنها به عنوان کارورز را تسهیل کنند تا صدور برگه صلاحیت حرفه ای و فارغ التحصیلی آنها از دانشگاه به تأخیر نیفتد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد در حوزه دریانوردی، رابطۀ فارغ‌التحصیلی و فرصت‌های شغلی متناسب باشد تا دریانورد بیکار نداشته باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی  با بیان اینکه انجمن صنفی دریانوردان حلقۀ واسط بین دریانورد و کارفرمایان است، افزود: طبیعتا باید در مسئله ارتقای توانمندی‌ها و آموزش دریانوردان کار جدی انجام شود؛ کسانی که وارد حرفه دریانوردی می‌شوند در حین آموزش نباید گرفتار موضوعاتی شوند که فرایند آموزش را به تأخیر بیندازد و اخذ گواهی آموزشی آنها را با مشکل مواجه کند.
وی با بیان اینکه برای ارتقای ناوگان سنتی تلاس های زیادی صورت گرفته است، گفت: در این ناوگان ضرورت دارد مقوله پیشگیری از سوانح به خوبی دنبال شود،  با حریق‌های گسترده که ناشی از عدم رعایت نظامات ایمنی است مواجه هستیم که باید حداقل سوانح را در ناوگان خود داشته باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار