۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

راه اندازی تور‌های گردشگری دریایی به جزیره قمر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از راه اندازی تور‌های گردشگری دریایی به جزیره قمر واقع در نزدیکی بندر خرمشهر در آب‌های خلیج فارس با همکاری سپاه پاسداران خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۳۷
راه اندازی تور‌های گردشگری دریایی به جزیره قمر
 
حکمت الله موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا از امضای تفاهم نامه میان سازمان بنادر و دریا‌نوردی، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان و سپاه پاسداران به منظور توسعه گردشگری دریایی در بندر ماهشهر و هندیجان خبر داد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اظهار داشت: بر‌اساس این تفاهم نامه امکان استفاده از شناور‌های متعلق به سپاه پاسداران جهت استفاده گردشگران برای سفر به جزیره قمر فراهم خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس به زودی شاهد راه‌اندازی تور‌های گردشگری دریایی به جزیرۀ قمر واقع در نزدیکی بندر خرمشهر در آب‌های خلیج فارس با همکاری سپاه پاسداران خواهیم بود.

به گفته وی، پیش از این گردشگران مجوز ورود به جزیرۀ قمر را به دلیل اینکه جزء مناطق حفاظت شده محیط زیست محسوب می‌شود، نداشتند، اما هم‌اکنون شرایطی فراهم شده که با هماهنگی محیط زیست و با استفاده از شناور‌های متعلق به سپاه پاسداران، گردشگران بتوانند از این جزیره بکر واقع در خیلج فارس دیدن کنند.

این مقام مسئول در استان خوزستان تاکید کرد: اجرای طرح تفریحی – گردشگری جزیرۀ قمر باعث می‌شود تا شهروندان خرمشهر و نیز گردشگران به راحتی بتوانند با کشتی از خور سیف به این  جزیره سفر کرده و ساعات خوشی را در طبیعت بکر آن سپری کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان داشت: قرار است زیرساخت‌های گردشگری نیز شامل اسکله، آلاچیق، فضای سبز، فضای بازی و ... نیز به زودی در این جزیره بکر خلیج فارس ایجاد شود.

موسوی بیان داشت: بدون شک راه اندازی تور‌های گردشگری به جزیرۀ قمر، نقش مهمی در توسعه بیش از پیش گردشگری دریایی در خلیج فارس و استان خوزستان خواهد داشت.

جزیرۀ قمر به مساحت تقریبی ۱۷۰ هکتار در منتهی‌الیه شرق خور موسی واقع شده است. سواحل جنوبی و جنوب غربی آن ماسه‌ای هستند و در ساحل شمالی جزیرۀ پهنه‌ای تالابی پوشیده از گیاهان علفی و شور‌پسند وجود دارد که انواعی از گونه‌های کنار آب‌زی در آن مشاهده می‌شود.

سطح جزیره پوشیده از گیاهان علفی و درختچه‌ای است که ۷۱ گونه گیاهی را شامل می‌شود. همچنین گونه‌های جانوری همچون کبوتر خانگی، پرندگان خشکی‌زی، سلیم خرچنگ‌خوار، پرستو‌های دریایی، لاک‌پشت دریایی و خرگوش در جزیره وجود دارند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار