۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
پیام مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانورد:

دریانوردان در خط مقدم مواجهه با کرونا نقش حیاتی ایفا کردند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پیامی به مناسبت روز جهانی دریانورد گفت: دریانوردان در خط مقدم مواجهه با پاندمی کووید ۱۹، نقش بسیار اساسی و حیاتی در جریان جابه‌جایی کالا‌های اساسی ایفا کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۳۲

دریانوردان در خط مقدم مواجهه با کرونا نقش حیاتی ایفا کردند

به گزارش مانا متن پیام محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت روز جهانی دریانورد به شرح زیر است:

در عصر حاضر، دریا، کشتی و بندر، سه وجه منسجم برای تأمین نیازهای انسان‌ و توسعه کشورها شکل داده‌اند. در این میان، حضور مقتدرانه دریانوردان بر پهنه دریاها و اقیانوس ها است که به این انسجام معنا می‌بخشد. مسئولیت سنگین هدایت و راهبری کشتی‌های تجاری منطقه‌ای و اقیانوس‌پیما، کشتی‌های صیادی، ناوگان نظامی دریایی، کشتی‌های مسافری و گردشگری،  شناورهای خدماتی و در یک کلام، صیانت از امنیت اقتصادی و نظامی میهن‌مان بر عهده دریانوردانی است که در راه انجام وظیفه از هیچ ایثار و فداکاری دریغ نکرده‌اند.

 شیوع ویروس کرونا، حرفه دریانوردی را نیز مانند سایر مشاغل و حرفه ها با شرایط بسیار سخت و پیچیده مواجه ساخته است. این ویروس ناخوانده، دنیا را در وضعیت غیرقابل پیش بینی قرار داده است و جهت مقابله با این بیماری خطرناک و کاهش شیوع آن، به ناچار، مسافرت‌ها متوقف و بسیاری از مرزهای زمینی و هوایی نیز بسته شده‌اند. اما، دریانوردان در خط مقدم مواجهه با این پاندمی، نقش بسیار اساسی و حیاتی در جریان جابجایی کالاهای اساسی مثل غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و بهداشتی ایفا کرده‌اند.

  آنان، با تلاش وصف ناشدنی، تعهد خود به تضمین جریان تجارت جهانی و زنجیره تأمین را در دوران پاندمی کووید ۱۹ به خوبی نشان داده‌اند و ناگفته پیداست که تلاش های دریانوردان جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با دریانوردان سایر ملل، نمود برجسته‌تری داشته است، زیرا آنان علاوه بر موانعی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با آنها مواجه‌اند، با محدودیت های ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه استکبار جهانی نیز روبرو بوده و هستند.

 و البته در روزهایی که گذشت، اوج ایثار و از خودگذشتگی دریادلان دریانورد، در عملیات هدایت پنج فروند کشتی نفتکش تحت پرچم کشورمان جهت صدور محمولۀ کالاهای نفتی، متجلّی شد.

 در پایان، به نمایندگی از جامعه دریایی و بندری کشور، ضمن پاسداشت خدمات مخلصانه دریانوردان فداکار و سخت‌کوش کشورمان، فرا رسیدن پنجم تیرماه؛ "روز جهانی دریانورد" را به این عزیزان تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق همگی آنان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار