۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

حالت فوق العاده در بندر ماهشهر با طغیان ویروس کرونا

فرماندار ماهشهر گفت: با تصویب ستاد مقابله با کرونا و همزمان با افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، به مدت یک ماه حالت فوق العاده در ماهشهر اعلام شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۲۹
 
حالت فوق العاده در بندر ماهشهر با طغیان ویروس کرونا
محسن بیرانوند در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: متاسفانه از روز‌های پایانی اردیبهشت ماه و همزمان با برگزاری مراسم و دید و بازدید‌های عید فطر تاکنون، شاهد وضعیت قرمز و فوق‌العاده‌ای در سطح شهرستان بندری ماهشهر بوده‌ایم که روزانه بر آمار مبتلایان ویروس کرونا افزوده شده و این مسأله نشان از بی توجهی برخی از شهروندان به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.
 وی گفت: این وضعیت باعث شد با در نظر گرفتن سایر جوانب، تیرماه را حالت فوق‌العاده اعلام کنیم تا بتوانیم با اتخاذ تمهیدات لازم و تشدید نظارت‌ها در برقرار شدن نکات بهداشتی در همه اقشار جامعه و دستگاه‌های اجرایی، از این وضعیت رهایی یابیم.

فرماندار ماهشهر افزود: هم‌اکنون شهر بندری ماهشهر در وضعیت حاد قرمز قرار دارد و هر روز بر شمار مبتلایان به ویروس کرونا افزوده می‌شود.

وی درخصوص برخی تمهیدات اتخاذ شده عنوان‌کرد: پیشگیری و برخورد با برگزارکنندگان مراسم فاتحه و عروسی، استفاده ماسک در تمامی مراکز دولتی، خصوصی  و اصناف، تأمین اقلام مورد نیاز بهداشتی و ارائه بسته‌های آموزشی به ساکنان مناطق حاشیه‌ای، پرخطر شهر و روستا به صورت خانه به خانه و آگاه سازی آن‌ها، ایجاد واحد مقابله با ویروس کرونا در سطح ادارات به طور موقت از مهمترین تدابیر اتخاذ شده است.

بیرانوند در خصوص نحوۀ فعالیت افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای در ادارات دولتی بیان داشت: در این خصوص نیز طبق مصوبۀ قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا، در ستاد استانی این موضوع ارائه خواهد شد که درصورت تصویب همچنان استفاده از ظرفیت دو سوم نیروی انسانی ادامه یابد.

وی گفت: با این کار مدیران موظف می‌شوند که یک سوم از نفرات خود را به‌ویژه نیرو‌هایی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بوده و درخطر ابتلا هستند، همچنین بانوان باردار شاغل را به‌صورت دورکاری و یا مرخصی مورد حمایت قرار داده و از حضور آن‌ها در محیط کاری خودداری خواهند کرد.

وی گفت: با وجود برقراری حالت فوق‌العاده، فعالیت بندری در ماهشهر و بندر امام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت عادی ادامه خواهد داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار