۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

همکاری اتحادیۀ کنترل و بازرسی بنادر با IMO برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها

اتحادیۀ بین‌المللی کنترل و بازرسی بنادر به منظور تغییر خدمۀ کشتی‌ها و تمدید گواهینامه دریانوردان با IMO همکاری می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۲۶
همکاری اتحادیۀ کنترل و بازرسی بنادر با IMO برای تغییر خدمۀ کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت اتحادیۀ رژیم های کنترل بنادر تمایل خود را برای حل فوری مسأله تغییر خدمه و بازگشت دریانوردان به خانه هایشان اعلام کردند.

بر‌اساس این گزارش موافقت اتحادیۀ رژیم‌های کنترل بنادر (PSC) نتیجه دومین نشست مجازی این اتحادیه با سازمان جهانی دریانوردی و سازمان بین‌المللی کار ILO و اتاق بین‌المللی کشتیرانی  است.

این گزارش حاکی است "کیتاک لیم" دبیرکل IMO در این نشست ضمن  قدردانی از رژیم‌های کنترل بندری به منظور حل بحران تغییر خدمه یادآور شد: در صورتی‌که موافقت کلیه عوامل بندری برای تغییر خدمه و تمدید گواهینامه‌ها نباشد بحران  بشر‌دوستانۀ تغییر خدمه همچنان باقی خواهد ماند.

دبیر‌کل IMO اظهار امیدواری کرد به زودی شاهد تغییر خدمه در کلیه بنادر باشیم.

در این ارتباط  دبیرکل IMO به تمامی نمایندگان کشور‌های عضو این سازمان اعلام کرد: دولت‌ها باید از تغییر خدمۀ کشتی‌ها اطمینان حاصل کنند، زیرا در صورت ادامه این روند شاهد بحران دیگری خواهیم بود.

وی گفت: نمی‌توان انتظار داشت که دریانوردان برای همیشه در دریا  بمانند و وظیفۀ دولت‌ها این است که اجازه دهند حمل و نقل همچنان به حرکت خود ادامه دهد.

"کیتاک لیم" از فدراسیون کارگری دریانوردان ITF نیز خواست تمامی اقدامات خود را برای کاهش محدودیت‌های سفر، تسهیل صدور گذرنامه و ویزا به عمل آورند.

وی با اشاره به اینکه از اعمال محدودیت‌ها برای دریانوردان از سوی برخی دولت‌ها بسیار نگرانم خاطر نشان ساخت: این سازمان با همکاری کشور‌های عضو همۀ تلاش‌های خود را به کار خواهد گرفت.

وی در پایان گفت: علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها، گزارش‌های رسیده به سازمان حاکی است با وجود وضعیت دشوار برای دریانوردان به خاطر شرایط ویژۀ کرونا آنان اعلام کردند برای حفظ حرکت زنجیرۀ تامین، ادامۀ کار اقتصاد جهانی و حمایت از زندگی مردم در سراسر جهان، تلاشگر و قدرتمند باقی خواهند ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار