۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

گلایه مردم بندر چوئبده آبادان از کمبود آب آشامیدنی

ساکنان بندر چوئبده در ۵۰ کیلومتری جنوب آبادان از کمبود و قطع مکرر شبکه آب آشامیدنی در این شهر بندری به شدت انتقاد کردند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۲۴
گلایه مردم بندر چوئبده آبادان از کمبود آب آشامیدنی
 
به گزارش خبرنگار مانا، با افزایش دما و بالا گرفتن گرمای سوزان، ساکنان بندر چوئبده به دلیل کمبود آب دچار مشکلات زیادی شده‌اند.

انتقادات زیاد مردم چوئبده سبب شد استاندار خوزستان در سفر اخیر خود به این منطقه قول دهد مسأله کمبود آب در این شهر بندری را حل و فصل کند.

شهر بندری چوئبده با حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت در سال‌های اخیر نیز همواره با  کمبود آب روبه‌رو بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه احداث تأسیسات آبرسانی به چوئبده آبادان حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: امیدواریم این طرح در اوایل مهرماه سال جاری به اتمام برسد و تأمین آب شهر بندری چوئبده حل شود.

صادق حقیقی‌پور در خصوص آخرین وضعیت تأمین آب منطقه چوئبده آبادان اظهارداشت: برای حل مشکل آب چوئبده آبادان در حال احداث تأسیسات آبرسانی از جمله تصفیه‌خانه، تأسیسات مخزن، فیلتراسیون، ایستگاه پمپاژ و خطوط انتقال هستیم تا مشکل کمبود به طور ریشه‌ای در چوئبده حل شود.

وی افزود: علاوه بر احداث این تصفیه‌خانه، اقداماتی در زمینه اصلاح شبکۀ توزیع نیز انجام می‌شود تا مشکلات تأمین آب شرب به صورت پایدار رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه تلاش می‌شود این طرح تا اوایل مهرماه سال جاری به اتمام برسد، تصریح کرد: مشکل آب چوئبده به صورت موقت حل خواهد شد، ولی با تکمیل پروژه‌هایی که در دست انجام هستند، مشکل آب این منطقه برای همیشه حل می‌شود و آب مورد نیاز این منطقه، مستقل از تأسیسات آبرسانی آبادان تأمین خواهد شد.

بندر چوئبده در نزدیکی دهانۀ آبراه بهمنشیر واقع شده است. ساکنان این بندر در دوران هشت سال دفاع مقدس با بهره گیری قایق‌ها و بلم‌ها، نقش بسیار مهمی در پشتیبانی از رزمندگان و مدافعان محاصره شده در شهر آبادان ایفا کردند و اجازه ندادند این شهر استراتژیک به تصرف نیرو‌های بعثی عراق درآید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار