۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

انتقاد نماینده آبادان از کسادی کار شناور‌های تجاری و رکود فعالیت بندری

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از کسادی کار شناور‌های تجاری و باری و رکود فعالیت بندری در آبادان، چوئبده و اروندکنار و نبود یک برنامۀ منسجم برای فعال نگه داشتن فعالیت‌های تجاری در بنادر آبادان در دوران بیماری کرونا انتقاد و آن را غیرقابل دفاع دانست.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۲۳
انتقاد نماینده آبادان از کسادی کار شناور‌های تجاری و رکود فعالیت بندری
 
سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار مانا با با اشاره به رکود و بی‌تحرکی بنادر آبادان اظهار داشت: صاحبان شناور‌های آبادان، اروندکنار و چوئبده به علت بیکاری و کسادی کار در حال مهاجرت به سایر بنادر جنوبی کشور و یا فروش دارایی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه بندر آبادان از دیرباز یک شهر تجاری و صنعتی بوده است و معیشت اکثر مردم منطقه به ویژه اهالی اروندکنار و چوئبده از راه تجارت، تأمین می‌شد افزود: این موضوع مهمترین عامل در ایجاد امنیت پایدار در مرزهای آبی و دریایی محسوب می‌شود، اما اکنون شرایط به گونه‌ای رقم خورده که به دلیل بی‌توجهی و بی‌برنامگی مدیران حوزه اقتصادی، شاهد مهاجرت روزافزون تاجران و حتی صاحبان شناور از بنادر خوزستان به استان‌های جنوبی هستیم و بدون تردید این امر امنیت منطقه را هم تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

وی به موقعیت استراتژیک شبه‌جزیرۀ آبادان و امکان رونق تجاری از طریق توجه بیشتر به واردات کالای همراه ملوانی اشاره کرد و افزود: باید شرایط برای واردات کالا‌های ته لنجی برای ساکنان بنادر آبادان فراهم شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از مدیران حوزه اقتصادی خواست برای رونق بنادر آبادان و حل مشکلات صاحبان شناور‌های باری وتجاری برنامه ارائه کنند.

مولوی گفت: حاصل مدیریت‌های بی‌برنامه این می‌شود که به جای رونق تجاری شاهد از بین بردن کالا‌های مردم و انتشار خبر معدوم کردن کالا‌های فاسد موجود در بندر آبادان هستیم که این موضوع جای تأسف و تأثر دارد.

وی از استاندار خوزستان خواست با نگاه باز، بنادر و گمرکات استان را از وضعیت رکود و بی‌تحرکی فعلی نجات دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خوزستان مهد تجارت و بازرگانی منطقه خلیج‌فارس بود، اما امروز دچار ایستایی، روزمرگی و پسرفت در فعالیت تجاری شده است که باید هر چه زودتر برای رهایی از این شرایط چاره‌اندیشی شود.

چندی پیش دیگر نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی خواستار خروج رکود و بی تحرکی از بنادر آبادان، چوئبده و اروندکنار شده بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار