۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹

ایجاد مدیریت یکپارچه با نظارت خاص بر حوزۀ سواحل و بنادر در خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از ایجاد مدیریت پویا، کارآمد و یکپارچه با نظارت خاص بر حوزه سواحل و بنادر در خرمشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۱۵
ایجاد مدیریت یکپارچه با نظارت خاص بر حوزۀ سواحل و بنادر در خرمشهر
 
به گزارش خبرنگار مانا، نورالله اسعدی در نخستین نشست مدیریت سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در سال ۹۹ افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه سواحل و دریا‌ها که کشورمان را به اقتصاد جهانی و بین‌المللی متصل می‌کند و با تکیه بر پتانسیل‌های بالایی که در حوزه دریا‌ها و سواحل وجود دارد، مدیریتی پویا و یکپارچه یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: در این نشست موضوعات اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران جهت احداث سازه‌های آبی و جذب گردشگر، ساماندهی اسکله‌ها و تأسیسات ساحلی متروکه خرمشهر در کارون، اروند و پروژه ساخت و نصب هشت فروند پانتون فلزی شناور بررسی شد.

بندر خرمشهر در کرانۀ شرقی آبراه اروندرود و کارون واقع شده و به سبب موقعیت راهبردی آن به نگین خلیج فارس مشهور است.

جستجو در آب‌های کویت برای ردیابی مفقودین شناور بهبهان

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از آغاز عملیات مشترک دریایی و هوایی برای جستجو و نجات مفقودین شناور غرق شدۀ بهبهان در آب‌های تحت حاکمیت کشور کویت خبر داد.

اسعدی افزود: عملیات جستجو و نجات مفقودین شناور بهبهان که در نزدیکی خور‌عبدالله عراق غرق شده بود توسط شناور ناجی ۴ و دو فروند شناور کویتی و یک فروند بالگرد شروع و همچنان ادامه دارد.

وی در خصوص علت انجام این عملیات اظهار داشت: با توجه به جریانات دریایی و شدت باد و امواج احتمال ورود مفقودین شناور بهبهان به آب‌های کشور کویت وجود داشت.

شناور باری "بهبهان" که در روز ١٣ خرداد با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود، در کانال آبی "خورعبدالله" در محدودۀ آب‌های سرزمینی عراق غرق شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار