۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مدیرکل گمرک بوشهر:

کشتی حامل ۲۰ هزار تن خاک فسفات وارد بندر بوشهر می‌شود

مدیرکل گمرک بوشهر از ورود نخستین کشتی حامل ۲۰ هزار تُنی خاک فسفات به بندر بوشهر خبر داد و گفت: خاک فسفات نقش بسزایی در تقویت بخش کشاورزی در کشور دارد.
کد خبر: ۸۶۸۹۶
کشتی حامل ۲۰ هزار تن خاک فسفات وارد بندر بوشهر می‌شود
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بهروز قره‌ بیگی در نشست هماهنگی ورود خاک فسفات به منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: خاک فسفات یک عنصر تشکیل دهنده در تولید کود کشاورزی است که نقش بسزایی در تقویت بخش کشاورزی کشور دارد.
مدیرکل گمرک بوشهر با بیان اینکه گمرک آمادۀ ارائه خدمت شبانه روزی جهت تسریع در تخلیه کشتی حامل ۲۰ هزار تُن خاک فسفات است؛ گفت: با توجه به اهمیت فوق العاده موضوع، گمرک با آمادگی کامل و بهره گیری از بالاترین توان خود، آماده ارائه خدمت و تخلیه سریع این کشتی است.
قره بیگی در این نشست خواستار ایجاد و توسعه زیر‌ساخت‌های بندری لازم جهت تسهیل و تسریع در روند تخلیه کالا و همکاری بیش از پیش سازمان‌های ذی‌ربط در پیشبرد اهداف کلان تجاری استان شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ضمن تشکر از همکاری گمرک خاطرنشان کرد: استان بوشهر در کنار واردات این کالا قابلیت تولید و صادرات این محصول به خارج از کشور را دارد.
سعید زرین فر با بیان اینکه واردات این خاک برای بخش کشاورزی کشور حیاتی است، افزود: با هماهنگی صورت گرفته این خاک بعد از ورود به عنوان مواد اولیه مورد استفاده صنایع تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی دو بوشهر دپو خواهد شد.
وی با تأکید بر هماهنگی گمرک و بندرجهت تخلیه این کشتی در اسرع وقت اظهار داشت: انتظار می‌رود تخلیۀ این کشتی بدون معطلی و در کمترین بازه زمانی صورت پذیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار