۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
معاون مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر تأکید کرد:

لزوم مدیریت ورودی دانشجو و هماهنگی دانشگاه‌های دریایی

معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طبق آمار به دست آمده هم اکنون حدود ۶۴۱ نفر متقاضی گذراندن دوره کارورزی دریایی هستند که این عدد نشان می‌دهد که ما به همکاری بیشتر و نزدیک‌تر دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های دریایی نیاز داریم.
کد خبر: ۸۶۸۸۷

لزوم مدیریت ورودی دانشجو و هماهنگی دانشگاه‌های دریایی

به گزارش مانا، حسین یونسی با اشاره به آمار تفکیکی متقاضیان دوره کارورزی از سازمان های مختلف دریایی، خاطر نشان کرد: با صف و انباشت ایجاد شده برای دوره کارورزی، حدود سه سال طول می کشد که نوبت به متقاضیان برسد.

معاون مدیرکل امور دریانوردان یکی از راهکارها برای کاهش متقاضی و ساماندهی صف دورۀ کارورزی را مدیریت ورودی دانشجو و هماهنگی دانشگاه‌های دریایی عنوان کرد.

وی از همکاری دانشگاه دریانوردی چابهار در این زمینه خبر داد و گفت: این دانشگاه با هماهنگی صورت گرفته، تعداد ورودی‌ها و پذیرش دانشجو را از ۱۵۹ به ۲۹ نفر کاهش داده است.

یونسی،  بودجۀ عمومی مورد نیاز برای آموزش در حوزه دریانوردی را دو میلیون دلار برآورد کرد و گفت: از این بوجه، برای هر دانشجو حدود ۱۰ هزار دلار هزینه می شود که هشت هزار دلار آن هزینۀ غذا، لباس و آموزش است و دو دلار برای حقوق دانشجو پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه  سال  گذشته، صد درصد ورودی‌های دانشگاه‌ها، غیر بورسیه بوده است، اظهار داشت: ۲۵۰ نفر در سال ۹۸ وارد دانشگاه شدند که غیر بورسیه بودند و لازم است در این زمینه تعاملات تازه ای صورت گیرد؛ اگرچه به لحاظ بار مالی داشتن رویکرد بورسیه، نمی توان شرکت‌ها و سازمان‌های دریایی را ملزم به انجام این کار کرد.

معاون مدیرکل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بازگردان بورسیه آموزشی در سازمان های دریایی می تواند کمک قابل توجهی به این بخش بکند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار