۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی خبرداد:

گرامیداشت مجازی روز جهانی دریانورد/ تجلیل از دریانوردان شاغل در ۵ نفتکش

مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی مربوط به شیوع کرونا در سال ۹۹، گرامیداشت روز جهانی دریانورد (چهارم تیرماه) به صورت مجازی خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۸۸۵
گرامیداشت مجازی روز جهانی دریانورد/ تجلیل از دریانوردان شاغل بر ۵ نفتکش
 
علی‌اکبر مرزبان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه فعالیت‌های دریانوردی مانند دیگر مشاغل در جهان به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی نیز با توجه به شرایط موجود و برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم حضوری روز جهانی دریانورد را در سال جاری ملغی و گرامیداشت آن را به صورت مجازی برگزار می‌کند.
وی با اعلام اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در همین راستا کلیپ ویژه‌ای را تهیه کرده است، افزود: این کلیپ با قابلیت دانلود برای بهره‌برداری رسانه‌ها، کشتیرانی‌ها، انجمن‌ها و دیگر تشکل‌های مربوطه روی پایگاه اینترنتی سازمان بنادر و دریانوردی منتشر خواهد شد.
به گفته مرزبان مصاحبه مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی با رسانه‌ها در راستای تشریح اهمیت فعالیت دریانوردان برای عموم مردم یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان برای گرامیداشت روز جهانی دریانورد است.
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه تصریح کرد: سازمان بنادر طی مکاتباتی با دبیرخانه ارگان‌های دریایی کشور یادآور‌شده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا، روابط‌عمومی‌های این ارگان‌ها نسبت به تهیه تولیدات مجازی برای گرامیداشت روز جهانی دریانورد اقدام کنند.
وی با اشاره به شعار سال ۲۰۲۰ روز جهانی دریانورد با عنوان "دریانوردان کارکنان کلیدی حمل و نقل دریایی"، اضافه کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به رسم هر‌ساله پوستر این روز را تهیه کرده که البته بر خلاف سال‌های قبل تنها به صورت دیجیتال در اختیار بنادر، ارگان‌های دریایی و... قرار خواهد گرفت.
مرزبان در رابطه با تجلیل از دریانوردان ایرانی به مناسبت روز جهانی دریانورد نیز گفت: علی‌رغم لغو مراسم روز جهانی دریانورد، سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد در روز چهارم تیرماه به صورت محدود و نمادین از تعدادی از دریانوردان نمونه در محل سالن جلسات سازمان بنادر و دریانوردی با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آورد.
مدیرکل امور دریانوردان سازمان بنادر و دریانوردی با یادآوری حماسه آفرینی فرماندهان و دریانوردان شاغل روی پنج نفتکش اعزامی به ونزوئلا، تصریح کرد: بنا داریم طی هماهنگی با شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از این دریانوردان نیز با حضور نمایندگان آنها، در روز جهانی دریانورد تجلیل به عمل آوریم.
وی در پایان به پیام دبیرکل IMO به مناسبت روز جهانی دریانورد نیز اشاره کرد و گفت: این پیام ترجمه شده است و همزمان با چهارم تیرماه، روز جهانی دریانورد منتشر خواهد شد.
گرامیداشت مجازی روز جهانی دریانورد/ تجلیل از دریانوردان شاغل بر ۵ نفتکش
ارسال نظرات
آخرین اخبار