۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

۴۰ هزار دریانورد کشتی‌های مسافری در انتظار بازگشت به خانه

۴۰ هزار خدمۀ کشتی‌های کروز منتظر بازگشت به خانه در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
کد خبر: ۸۶۸۸۲
۴۰ هزار دریانورد کشتی‌های مسافری در انتظار بازگشت به خانه
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی "Miami Herald" انتظار کشیدن این تعداد خدمه کشتی‌های مسافری بازتاب خاصی در جامعۀ دریایی پیدا کرده است.

به گونه‌ای که بر اساس آمار و ارقام منتشر شده تعداد خدمۀ کشتی‌های کروز که در دریا بر اثر شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند جابه‌جا شده و یا به خانه‌هایشان باز‌گردند در سراسر جهان ۱۰۰ هزار دریانورد تخمین زده می‌شود.

این گزارش حاکی است اینک که برخی از بنادر بازگشایی شده و سفر‌های هوایی نیز در برخی از کشور‌ها آغاز شده، انتظار می‌رود که به مرور نسبت به اعزام خدمۀ کشتی‌های مسافربری به خانه هایشان اقدامات لازم  به عمل آید.

از سوی دیگر انجمن دارندگان کشتی‌های کروز که تلا‌ش‌های خود را برای بازگشت خدمه به خانه‌هایشان و مراجعت دریانوردان از خانه به کشتی ادامه می‌دهد در گزارشی اعلام کرد در‌حال حاضر اکثر دریانوردان قرنطینۀ ۱۴ روزۀ خود را طی کرده‌اند و جهت بازگشت به خانه تحت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی قرار می‌گیرند. به گفتۀ سخنگوی این انجمن هم اکنون ۲۰ کشتی مسافری در بنادر فیلیپین پهلو گرفته و دریانوردانِ آن‌ها در بلاتکلیفی برای بازگشت به خانه به سر می‌برند.

از سوی دیگر برخی از کشور‌ها هنوز اجازۀ تغییر خدمه را به کارکنان کشتی‌های مسافری نمی‌دهند که این امر باعث نگرانی انجمن دارندگان کشتی‌های کروز شده است.

گزارش‌های منتشر شده از سوی این انجمن حاکی است اگرچه دوره‌های قرنطینه در بسیاری از کشتی‌ها طی شده، اما اخیراً ۳۰۰ خدمهۀ مسافری از کشور‌های Trinidad و Tobago که خدمۀ کشتی Enchantment of the Sea  هستند در بندر اسپانیا مورد آزمایش قرار گرفتند و آزمایش شش نفر از آنان مثبت اعلام شده است که همین موضوع به نگرانی بیشتر جامۀ دریایی برای جابه‌جایی خدمه دامن می‌زند.

بدین ترتیب بلاتکلیفی دریانوردان با توجه به شرایط بحرانی ناشی از کرونا همچنان ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار