۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :

۱۰۰ میلیون یورو صرف ساخت ناوگان عملیاتی بنادر می‌شود

سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت ناوگان عملیاتی خود در قالب طرح تحول صنایع دریایی سفارش تولید ۴۳ فروند شناور به تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۸۶۸۸۰
۱۰۰ میلیون یورو صرف ساخت ناوگان عملیاتی بنادر می‌شود
 
به گزارش مانا، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، درخصوص طرح تحول صنایع دریایی در سال ۹۹ که به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی برای تقویت ناوگان عملیاتی خودش که عمدتاً ماموریت‌هایی درخصوص وظایف حاکمیتی سازمان دارند، در قالب طرح تحول صنایع دریایی سفارش تولید شناور به تولیدکنندگان داخلی را در دستور کار دارد.

محمد راستاد افزود: بخشی از این شناور‌ها شامل ۱۵ شناور IRB است که برای گشت‌های ساحلی و عملیات جست وجو نجات استفاده می‌شود. همچنین ۱۲ فروند برای یگان حفاظت سازمان بوده و پنج فروند هم برای انتقال راهنما به کشتی (راهنمابر) است.   یک فروند کشتی بویه گذار،  دو فروند کشتی ۶۰۰۰ اسب بخار،  چهار فروند یدک کش ۴۴۰۰ اسب بخار و چهار فروند یدک کش ۱۸۰۰ اسب بخار نیز در فهرست سفارش‌ها وجود دارد که در مجموع ۴۳ فروند شناور سفارش داده شده است..

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: این ۴۳ فروند از طریق گذراندن تشریفات مناقصه آماده قرارداد بوده و بالغ بر ۱۰۰میلیون یورو میزان اعتباری است که صرف ساخت ناوگان عملیاتی مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی خواهد شد.

وی افزود: متعاقباً ۴۰ فروند دیگر هم از طریق مناقصه در حال پیگیری است که ارزش آن‌ها بالغ بر ۳۶۰۰ میلیارد تومان است که برای ساخت شناور‌های مورد نیاز سازمان در سال جهش تولید هزینه خواهد شد.  

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص عملکرد بنادر در دوران شیوع ویروس کرونا برای تامین مایحتاج و کالا‌های اساسی مورد نیاز کشور اظهار داشت: در این زمینه عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی در این دوران از نظر ورود و خروج کشتی و تخلیه موید توانمندی زیرساخت‌های بنادر، ظرفیت و توان تجهیزات است.

وی تصریح کرد: در این دوران هیچکدام از کشتی‌ها به خصوص کشتی‌هایی که کالای اساسی وارد کردند به واسطه کمبود ظرفیت بندری و تجهیزات مشمول دموراژ یا خسارت دیرکرد نشدند. فعالیت در بالاترین نُرم شکل گرفت که این اتفاق با استفاده از بهترین تجهیزات و فعالیت شبانه روزی نیرو‌های بنادر برای تخلیه کشتی‌ها انجام شد.  

وی افزود: در این زمینه طبیعتاً هاب اصلی ما بندر امام خمینی بود، اما همزمان برای تسریع روند، انتقال برخی از کالا‌های اساسی را به بندر شهید بهشتی و چابهار در دستور کار داشتیم که در این مسیر از نظر تجهیزاتی مشکل خاصی وجود نداشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای جذب سرمایه در سال ۹۹ و در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در سال ۹۹ یکی از سیاست‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی که آن را با تأکید ویژه‌ای دنبال می‌کنیم، در زمینه بسته‌های روبنایی و تجهیزات بوده که به این شکل بتوان از حداکثر توان بخش خصوصی استفاده داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این خصوص یکی از بسته‌های تشویقی ما استفاده از محل تسهیلات وجوه اداره شده سازمان برای طرح‌هایی است که توجیه داشته باشند.

راستاد تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری تعداد قابل توجهی پروژه سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی افتتاح یا آماده بهره برداری است که در کل دو پروژه در بندر شهید رجایی و شش پروژه در بندر امام خمینی در سال جهش تولید در نظر گرفته شده است. در مجموع برای ۱۲ پروژه‌ای که افتتاح، آماده شروع عملیات اجرایی و یا در شرف افتتاح است ۶۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار