۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

صدور مجوز صادرات دریایی به عراق

ناظر گمرکات خوزستان از صدور مجوز رسمی صادرات کالا‌های غیرنفتی ایران از مرز دریایی اروندرود به کشور عراق خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۸۷۵
صدور مجوز صادرات دریایی به عراق
 
غلامرضا بلوطی میرزا در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به صادرات محدود از طریق مرز دریا به بنادر جنوبی کشورعراق اظهار داشت: با توجه به ممنوعیت صادرات کالا به عراق از مرز‌های زمینی چذابه و شلمچه، راه دریا برای ورود کالا به عراق مورد موافقت دو طرف قرار گرفته است.

وی افزود: صادرات از طریق دریایی با توجه به محدودیت‌های فراوانی که از سوی کشور عراق اعمال شده از سوی تجار مورد استقبال قرار نگرفته، ولی امیدواریم بازرگانان محلی بتوانند از این فرصت به دست آمده از راه دریا بخشی از نیاز‌های این کشورهمسایه را تأمین کنند.

ناظر گمرکات خوزستان با بیان اینکه دولت عراق به علت شیوع ویروس کرونا برای واردات کالا از ایران بسیار احتیاط می‌کند اظهار داشت: بازرگانان محلی می‌توانند از بنادر آبادان و خرمشهر به عراق کالا صادر کنند.

پیش این این تجار محلی ناچار بودند به علت بسته بودن مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان، کالا‌های خود را از مرز‌های زمینی پرویزخان و باشماق به عراق صادر کنند.

بلوطی میرزا گفت: تلاش‌های فراوان و رایزنی‌های متعددی از سوی وزارت خارجه ایران و استانداری خوزستان برای برطرف شدن مسأله صادرات به کشور عراق از مرز‌های شلمچه و چذابه در حال انجام است تا صادرات از مرز‌های زمینی خوزستان به این کشور صورت گیرد.

ناظر گمرکات خوزستان افزود: شرایط لازم برای صادرات کالا به عراق از منطقه آزاد اروند فراهم است.

بلوطی میرزا ابراز امیدواری کرد خط مسافری خرمشهر - بصره برای تردد زائران و گردشگران دو کشور باز شود.

صادرات کالا به عراق و تردد شناور‌های دریایی از مسیر دریایی اروندرود پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق شروع شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار