۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

مشاهدۀ فلامینگوی ایتالیایی در مناطق ساحلی آبادان پس از یک دهه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان از مشاهدۀ نادر فلامینگوی حلقه گذاری شدۀ ایتالیایی در مناطق ساحلی گوبان و گوارین پس از یک دهه در آبادان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۸۷۳

مشاهدۀ فلامینگوی ایتالیایی در مناطق ساحلی آبادان پس از یک دهه

علی فتحی نیا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: پس از تصویربرداری، بررسی و تحقیق کارشناسان حفاظت محیط‌‌زیست آبادان از یک فلامینگو بزرگ با حلقه‌گذاری، مشخص شد این فلامینگو بزرگ یک فلامینگوی مادۀ ایتالیایی است.

وی با بیان اینکه این فلامینگو در سال ۲۰۰۹ در استان "فرارا" در کشور ایتالیا در ساحل دریای "آدریاتیک" حلقه‌گذاری شده افزود: این فلامینگوی بزرگ ایتالیایی ماده و جوجه‌آور در صحت و سلامت در خور‌ِ گوبان آبادان دیده شد و توسط علی سجاد جلالی، محیط‌ ‌بان آبادانی تصویربرداری شد.

فتحی نیا افزود: در ایران دو گونۀ فلامینگو بزرگ و فلامینگو کوچک وجود دارد که فلامینگوهای بزرگ در خوزستان جوجه‌آوری دارند و فلامینگوهای کوچک نیز امسال برای اولین بار در خوزستان و پس از یک قرن در ایران مشاهده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان در ادامه از صیادان و عموم ساکنان مناطق ساحلی آبادان خواست در صورت مشاهدۀ فلامینگوهای ایتالیایی‌، پس از تصویربرداری مراتب را به محیط بانان اطلاع دهند.

بسیاری از پرندگان مناطق سردسیر اروپا و آسیا برای زمستان گذرانی به مناطق ساحلی‌، آبگیرها و تالاب های شادگان و هورالعظیم مهاجرت کرده و در این پهنه‌های آبی تخم گذاری می‌کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار