۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶

توسعۀ گردشگری بندر خمیر در سال ۹۹

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از توسعۀ گردشگری بندر خمیر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۶۰
توسعۀ گردشگری بندر خمیر در سال ۹۹
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: شهرستان بندر خمیر به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری طبیعی منحصر به فرد به ویژه تالاب‌ها و جنگل‌های حرا از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری برخوردار است.

مدیر کل ادارۀ میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از توسعه گردشگری بندر خمیر در سال جاری خبر داد.

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا مطالعات جهت توسعه زیرساخت‌های گردشگری در تالاب‌ها و جنگل‌های حرا در منطقه بندر خمیر آغاز شده است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، بیان داشت: همچنین به زودی شاهد ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل بندر خمیر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواهیم بود.

برومند بر ضرورت حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد تأسیسات گردشگری در نقاط مختلف بندر خمیر تأکید کرد و اذعان داشت: امیدواریم با تبلیغات گسترده و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بندر خمیر شاهد جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان ساحلی باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان همچنین بر نقش مهم شهرداری بندر خمیر در توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در این شهرستان و نیز تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی تاکید کرد.

گفتنی است، بندر خمیر یکی از شهر‌های زیبای استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی بندرعباس و ۱۱۰ کیلومتری شرق بندرلنگه واقع شده و مرکز شهرستان خمیر است. بندرخمیر به واسطه‌ مجاورت با بزرگترین تالاب دریایی ایران و خاورمیانه (تالاب بین المللی خورخوران) و زندگی توأم با احترام مردم نسبت به تالاب، در بهمن ماه سال ۹۷ توانست عنوان اولین شهر ملی تالابی ایران را کسب کند.

بندرخمیر یکی از شهر‌های در حال توسعه و مهاجرپذیر استان هرمزگان است که عواملی همچون موقعیت جغرافیایی و روند رو به رشد وضعیت اقتصادی و صنعتی با وجود کارخانه‌های بزرگی، چون کارخانه سیمان هرمزگان، پایانه بار، شهرک صنعتی ۱ و۲، کارخانه گچ خمیر، گمرگ و ارتباط حمل‌ونقل دریایی کالا به کشور‌های همسایه جنوبی خلیج فارس و همچنین وجود آثار تاریخی و گردشگری همچون تالاب بین المللی خورخوران، جنگل‌های حرا با جزایر متعدد از جمله جزیرۀ زیبای مردو، جزیرۀ منحصربفرد وارمی، کلبه رویایی کالنگار، درخت کهنسال حرا، آب‌گرم‌های معدنی درمانی، دیوار بلند سِدار، برج قلعه تاریخی خمیر، مسجد باشکوه جامع، آب انبار‌ها و … در توسعهٔ آن نقش دارد. شغل اکثر مردم پیله‌وری، ملوانی، صیادی و دامداری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار