۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

ایجاد ۱۳ مرکز گردشگری دریایی در هرمزگان طی سال جاری / ایجاد منطقه آزاد گردشگری سیریک

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از ایجاد ۱۳ مرکز گردشگری دریایی در استان هرمزگان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۵۹
ایجاد ۱۳ مرکز گردشگری دریایی در هرمزگان طی سال جاری / ایجاد منطقه آزاد گردشگری سیریک
 
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به اهمیت توسعه توریسم دریایی در استان هرمزگان، ایجاد ۱۳ مرکز گردشگری دریایی در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان با اشاره به اینکه این مراکز گردشگری دریایی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی ایجاد خواهد شد، بیان داشت: در حال حاضر موافقت اصولی جهت شروع پروژه‌های مذکور از سوی استانداری صادر شده است.

وی همچنین از ایجاد ۶۶ مجتمع گردشگری، ۳۵ سفره‌خانه سنتی، ۲۰ اقامتگاه بومگردی، ۹ هتل، دو هتل آپارتمان، دو مرکز آب درمانی، دو بخش تاسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، یک مهمانپذیر و یک مورد واحد‌های پذیرایی و انواع غذاخوری‌های منفرد بین راهی طی سال جاری در استان هرمزگان خبر داد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در حوزۀ گردشگری استان رو به رونق است، خاطرنشان ساخت:  هرمزگان با وجود داشتن پتانسیل‌های بالای گردشگری نیاز به تأمین زیرساخت‌های مناسب در راستای افزایش جذب گردشگر را دارد.

وی ضمن اعلام حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از سرمایه گذاران علاقه‌مند جهت سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در هرمزگان، تاکید کرد: ورود سرمایه‌گذاران جدید زمینه رونق اقتصادی و گردشگری استان را فراهم می‌کند.

برومند در ادامه گفته‌های خود همچنین از تدوین طرح منطقه آزاد گردشگری سیریک با همکاری شهرداری این شهر خبر داد و بیان داشت: شهرستان سیریک به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب و دسترسی به آب‌های آزاد و اقیانوس‌های پهناور و همچنین قرار گرفتن در مجاورت خلیج فارس و کریدور جنوبی کشور از مزایای گردشگری خوبی بهره‌مند است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اذعان داشت: همچنین این شهرستان ساحلی، پتاسیل جذب سرمایه گذران خارجی به ویژه  سرمایه گذران کشور‌های حاشیه خلیج فارس را در حوزه گردشگری داراست.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، هدف از ایجاد منطقه آزاد گردشگری را پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی در حوزه گردشگری و برقراری ارتباط بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای، جلب و تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی و همچنین جذب گردشگر دانست.

به گفتۀ وی، شهرستان سیریک به جهت برخورداری از منابع بالقوه گردشگری، تنوع منابع و جاذبه‌های طبیعی، اکوسیستم خاص، جنگل‌های حرا و موقعیت استراتژیک منطقه‌ای می‌تواند به تقویت پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود پرداخته و با برنامه‌ریزی و تدوین راهبرد‌ها، ضعف‌های موجود را به فرصت تبدیل کرده و زمینه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی منطقه را فراهم آورد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار