۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵

آغاز طرح‌های ساماندهی نوار ساحلی دریای خزر برای گردشگران/کاهش تعداد طرح‌های ساماندهی دریا به دلیل کرونا

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از آغاز طرح‌های ساماندهی دریا در نوار ساحلی دریای خزر به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای شنای گردشگران خبر داد و گفت: طرح‌های ساماندهی دریای مازندران از نیمه خرداد ماه به تدریج در حال بازگشایی هستند.
کد خبر: ۸۶۸۳۲
آغاز طرح‌های ساماندهی نوار ساحلی دریای خزر برای گردشگران/کاهش تعداد طرح‌های ساماندهی دریا به دلیل کرونا
 
علی رجبی در گفتگو با خبرنگار مانا از آغاز طرح‌های ساماندهی دریا در نوار ساحلی دریای خزر به منظور فراهم کردن شرایط مناسب برای شنای گردشگران خبر داد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه طرح‌های ساماندهی دریای مازندران از نیمه خرداد ماه به تدریج در حال بازگشایی هستند، بیان داشت: هم اکنون طرح‌های بازگشایی شده مورد استفاده گردشگران قرار می‌گیرند.

به گفته وی، طرح‌های ساماندهی دریای مازندران بر اساس پروتکل ابلاغی از سوی ستاد مقابله با بیماری کرونا بازگشایی شده اند و تمام آن‌ها موظف به رعایت ضوابط بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مذکور هستند.

وی با اشاره به اینکه تابستان امسال به دلیل شیوع کرونا تعداد طرح‌های فعال ساماندهی کمتر از سال گذشته خواهد بود، یادآور شد: سال گذشته تعداد ۹۵ طرح ساماندهی دریا در سواحل استان مازندران فعالیت داشتند که پیش‌بینی می‌شود در نهایت امسال شاهد فعالیت حداکثر ۸۰ طرح ساماندهی در سواحل مازندران باشیم.

رجبی اعلام کرد: هر چند تعداد طرح‌های ساماندهی دریا کاهش یافته است، اما طول وعرض طرح‌های ساماندهی فعال را افزایش داده‌ایم.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران در ادامه از استقرار ۹۰۵ نفر ناجی غریق در نقاط حادثه خیز ساحلی استان مازندران طی تابستان امسال خبر داد و گفت: همچنین بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر ناجی نیز در طرح‌های ساماندهی دریای مازندران فعال خواهند بود.

وی خاطرنشان ساخت: ناجیان غریق جهت استقرار در مناطق حادثه‌خیز و طرح‌های ساماندهی دریا از سوی هیئت نجات غریق استان تعیین و معرفی می‌شوند و سپس این ناجیان تحت نظارت هلال احمر در طول چهار ماه به گردشگرانی که جهت شنا به سواحل دریای خزر وارد می‌شوند، خدمات امداد و نجات ارائه خواهند داد.

وی با اشاره به غرق شدگی یک خانواده شش نفری در آب‌های مازندران گفت: با تلاش ناجیان غریق چهار نفر از آن‌ها نجات یافته، اما متاسفانه دو نفر دیگر از اعضای این خانواده جان خود را از دست دادند.

به گفته رجبی، خانواده مذکور در منطقه‌ای خارج از دید ناجیان غریق نسبت به شنا اقدام کرده بودند که همین امر باعث شد تا این خانواده عزادار شود.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل مازندران اعلام کرد: با توجه به شیوع کرونا در کشور از مردم تقاضا داریم به هیچ وجه نسبت به شنا کردن در آب‌های دریای خزر در تابستان امسال اقدام نکنند، اما اگر مصرانه قصد شنا داشتند باید حتما در طرح‌های ساماندهی دریا و یا مکان‌هایی که ناجیان غریق حضور دارند، شنا کنند.

این مقام مسئول در استانداری مازندران با اشاره به وجود نقاط حادثه‌خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران، عنوان کرد: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند و امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح‌های ساماندهی از ورود به مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مسافران ورودی به استان مازندران از استان‌های تهران و خراسان هستند، بیان داشت: بنابراین لازم است خطرات شنا کردن در دریای مازندران که به دلیل موج‌های شکافنده و پروانه‌ای این دریا است در دو استان تهران و خراسان اطلاع رسانی شود.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در استانداری مازندران، فعالیت طرح‌های ساماندهی دریای مازندران تا پایان روز سی و یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، تاکید کرد: هدف اصلی ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، افزایش خدمات کیفی در طرح‌های ساماندهی دریا در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر گردشگران ورودی به سواحل است.

رجبی اظهار امیدواری کرد: با آگاهی مردم و گردشگران نسبت به خطرات شنا در دریا به لحاظ شیوع کرونا و نیز خطرات ناشی از غرق شدگی، تابستان امسال شاهد کاهش چشمگیر غرق شدگی‌ها در مازندران باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار