۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

انجام کاوش‌های باستان‌شناسی زیرِآب در قشم طی سال جاری

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران از انجام کاوش باستان‌شناسی زیرِآب در جزیرۀ قشم و  انجام مستند‌ سازی سنگ نگاره‌های تاریخی در دو محوطه تاریخی خلیج فارس واقع در کرانه‌های استان هرمزگان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۳۰
انجام کاوش‌های باستان‌شناسی زیرِآب در قشم طی سال جاری
 
دکتر مرتضی حصاری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای تداوم کاوش‌های باستان‌شناسی در کرانه‌ها و پس‌کرانه‌های خلیج فارس و دریای عمان، انجام کاوش باستان‌شناسی زیرِآب در جزیرۀ قشم در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران، بیان داشت: در همین راستا امسال این پروژه در محوطه‌ای ساحلی در جزیرۀ قشم به عنوان پایلوت انجام خواهد شد.

به گفته وی، این پروژه باستان‌شناسی زیرِآب با مشارکت معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز نهاد‌های بین‌المللی از جمله یونسکو انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: انجام این پروژۀ باستان‌شناسی زیرِآب باعث تحولی شگرف در زمینۀ میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای عمان خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه خاطرنشان ساخت: میراث فرهنگی زیرِآب بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود که امیدواریم امسال شاهد تحقق این پروژۀ مهم در جزیرۀ قشم باشیم.

وی همچنین از همکاری پایگاه ملی میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران با معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

دکتر حصاری، اذعان داشت: بر‌اساس این همکاری امسال شاهد انجام مستند سازی سنگ نگاره‌های تاریخی در دو محوطه تاریخی خلیج فارس واقع در کرانه‌های استان هرمزگان خواهیم بود.

مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی خلیج فارس و دریای مکران، تاکید کرد: مقدمات این پروژه انجام شده و به زودی شاهد آغاز مستندسازی سنگ نگاره‌های تاریخی در کرانه‌های خلیج فارس خواهیم بود.

به گفته این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این امر نقش مهمی در شناخت هر چه بیشتر تاریخ خلیج همیشه فارس خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار