۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

خطراتی که سیستم‌های کنترل از راه دور را تهدید می‌کند

اگرچه شیوع ویروس کرونا باعث شده تا کشتی‌ها و بنادر به سمت و سوی کنترل از راه دور بروند، اما در صورت آموزش ناکافی و استفاده نادرست ار آن‌ها تهدیدات یبشتر از فرصت‌هایی است که برای حمل‌و‌نقل دریایی به ارمغان می‌آورد.
کد خبر: ۸۶۸۱۷

خطراتی که سیستم‌های کنترل از راه دور را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کاپیتان "John Dolan" کارشناس ارشد دریایی و مسئول جلوگیری از حوادث  شرکت تولید کنندۀ وسایل کنترل از راه دور در این زمینه گفت: به منظور استفاده صحیح از تجهیزات کنترل از راه دور اولاً تمامی موارد باید مورد بررسی قرار گرفته و همچنین کاربرانی که قرار است از این تجهیزات استفاده کنند آموزش‌های لازم را از نظر تئوری و عملی طی کنند، زیرا آنها با کشتی‌هایی سروکار دارند که باید با تجهیزات و سیستم‌های جدید هدایت شوند و در مسیر درست حرکت کنند. در غیر این صورت احتمال بروز حوادث بسیاری وجود دارد.

 وی افزود: زمانی‌که اپراتورهای بندری در ساحل منتظر ورود کشتی‌ها به اسکله‌ها هستند باید دستورات لازم از سوی کاربران به کشتی طوری یاد‌آوری شود که فرماندهان و افسران کشتی بتوانند برای اجرای چنین دستوراتی آمادگی کامل داشته باشند. در واقع کاربران و کارکنان کشتی باید هماهنگی داشته باشند.

وی افزود: مهم‌ترین مسأله در این ارتباط رد و بدل شدن اطلاعات و اسناد است که باید طرفین از واقعی بودن و تأیید آنها اطمینان حاصل کنند.

به گفته وی برخی اوقات متأسفانه اپراتورها با توجه به سیستم‌های کنترل از راه دور به گونه‌ی عمل می‌کنند که کشتی‌ها آمادگی لازم را برای عبور از آن منطقه ندارند به همین جهت احتمال بروز حوادث در آنها وجود دارد بنابراین فرآیند ارزیابی ریسک باید در استفاده از این سیستم‌ها به شدت مورد توجه قرار گیرد.

از سوی دیگر تمامی موارد مربوط به ترخیص کالا از گمرک و اطلاعات دقیق در مورد بندر مقصد و جذر و مد دریا و هشدارهای هواشناسی که از سوی کلوپ‌ها مخابره می شود باید توسط کاربران و عوامل کشتی لحاظ  شود، در چنین صورتی می توان به یک ناوبری ایمن دست یافت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار