۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
بورس تهران در هفته‌ای که گذشت:

فتح مجدد ابرکانال یک میلیون واحدی

بازار سهام دومین هفته خرداد ماه را مثبت و پرحجم به پایان رساند و سرانجام در آخرین روز کاری هفتۀ گذشته توانست مجدداً ابرکانال یک میلیون واحدی را باز پس بگیرد.
کد خبر: ۸۶۷۹۹
فتح مجدد ابرکانال یک میلیون واحدی
 
به گزارش خبرنگار بورس مانا، اصلاح قابل توجه قیمت سهام ظرف هفته‌های قبل، رشد قیمت ارز سامانه نیما، بهبود بازار‌های جهانی و تداوم جریان نقدینگی ورودی به بازار را می‌توان از مهمترین دلایلی دانست که بازار در هفته گذشته شاهد بهبود روند معاملات بود.
بورس از نگاه آماری
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه‌شنبه هفتۀ گذشته بعد از مدت‌ها اصلاح و عقب‌نشینی بار دیگر هفت رقمی شد و کانال یک میلیون واحدی را بازپس گرفت.
به این ترتیب بورس تهران طی هفتۀ گذشته با بازدهی بیش از ۹ درصدی، هفته‌ای خوب را برای سهامدارانش به ثبت رساند.
این متغیر در معاملات هفتۀ گذشته ۸۹ هزار و ۴۴۳ واحد افزایش داشت و در عدد یک میلیون و ۲۸ هزار واحد به کار خود پایان داد.
در چهار روز معاملاتی هفتۀ گذشته نماد‌های بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری خوارزمی و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.
همچنین گروه‌های محصولات چرمی، اطلاعات و ارتباطات، فرآورده‌های نفتی، حمل‌و‌نقل انبارداری و ارتباطات، در صدر صنایع با بازدهی مثبت ایستادند.
پیش‌بینی کارشناسان از هفتۀ جاری
کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی هفتۀ جاری شاهد روند مثبت پر‌سرعت در بازار و ثبت ارقام جدید در شاخص کل باشیم. بازار طی هفتۀ جاری متأثر از بهبود قیمت‌های جهانی نفت و سایر کامودیتی‌ها خواهد بود.
اقبال بازار به گروه‌های پتروشیمی و پالایشی متأثر از افزایش قیمت جهانی نفت و همچنین توجه به گروه‌های فلزی و معدنی تحت تأثیر افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازار این هفته پیش‌بینی می‌شود.
عملکرد صنعت حمل‌و‌نقل
صنعت حمل‌و‌نقل با ۱۵ نماد حاضر در بازار سهام طی هفته‌ای که گذشت بازدهی مثبت نزدیک به هشت درصدی را به ثبت رساند.
رصد نماد‌های حاضر در این گروه نشان می‌دهد که قیمت سهام شرکت‌های گروه حمل‌و‌نقل در بازار سهام طی هفته گذشته بین ۱۹ تا ۵ درصد رشد قیمت داشتند. البته سه نماد هم با اُفت قیمت سهام به کار خود پایان دادند.
به این ترتیب در حالی سهام توسعه حمل‌و‌نقل ریلی پارسیان با نماد حپارسا بازدهی نزدیک به ۲۰ درصدی را ثبت کرد که سهام شرکت کشتیرانی آریا با نماد حاریا اُفت قیمت نزدیک به ۶ درصدی را در سهام خود داشت.
گفتنی است بعد از نماد حپارسا، سهام توکا ریل با نماد توریل و کشتیرانی ایران با نماد حکشتی بیشترین بازدهی را داشتند. این دو نماد هرکدام بیش از ۱۶ درصد رشد قیمت سهام را طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته ثبت کردند. جزئیات عملکرد صنعت حمل‌و‌نقل را در جدول زیر مطالعه کنید.
 
فتح مجدد ابرکانال یک میلیون واحدی
ارسال نظرات
آخرین اخبار