۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

۷.۸ برابر شدن صادرات غیرنفتی در بنادر جزیرۀ قشم

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه ۶۷۶ هزار تُن انواع کالا در دو ماه نخست امسال، در بنادر جزیرۀ قشم تخلیه و بارگیری شد، گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی و مراقبتی کاهش ۹۸ درصدی ترابری دریایی را در بر داشت.
کد خبر: ۸۶۷۹۶
۷.۸ برابر شدن صادرات غیرنفتی در بنادر جزیرۀ قشم
 
به گزارش مانا، الله مراد عفیفی پور در ‌تشریح عملکرد ۶۰ روزۀ نخست سال جاری در بنادر جزیره قشم اظهار داشت: در این دوره زمانی، ۶۷۶ هزار و ۹۳۳ تُن انواع کالا‌های نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شده است.

وی گفت: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاها، ۶۵۶ هزار و ۷۳۷ تُن مربوط به کالای غیر نفتی است و ۲۰ هزار و ۱۹۶ تُن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

وی از افزایش هفت برابری صادرات کالای غیر نفتی در بنادر قشم گفت و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۲۴ هزارو ۳۵۹ تن کالای صادراتی جابه‌جا شد‌ه است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۶۷۹ درصدی برخوردار بود.

عفیفی پور حجم عملیات کابوتاژ (کران بری) کالا‌های غیرنفتی را بیش از ۶۲۴ هزار و ۳۷۱ تن اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۷۹۳ تُن انواع کالا‌های غیر نقتی از بنادر جزیره قشم ترانشیب شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۹۰ درصدی (شش برابری) برخوردار بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، ۸۱۵ TEU کانتینر با رشد ۱۳۱ درصدی که درواقع چهار برابر است، در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

*کاهش هفت برابری حمل و نقل مسافری و کاهش ۹۸ درصدی گردشگری دریایی‌

وی دربارۀ فعالیت‌های مسافری و گردشگری دریایی در جزیره قشم گفت: شیوع و اپیدمی ویروس کرونا در کشور تأثیراتی را در همه حوزه‌ها به جای گذاشت که حمل و نقل و گردشگری دریایی نیز از موج این ویروس مصون نماند؛  در دو ماهه نخست امسال، جابه‌جایی ۸۳ هزار و ۱۱۹ نفر سفر به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۹۸ درصدی داشته است.

عفیفی‌پور با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دست‌اندرکاران این حوزه، اظهار داشت: در ایامی که اوج فعالیت تعاونی‌های مسافری و گردشگری دریایی بود همه فعالان این حوزۀ تلاش ‌جهت جلوگیری از شیوع کرونا را در اولویت قرار دادند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اقدامات مراقبتی و تعطیلی مراکز گردشگری جهت کاهش تبعات ناشی از شیوع ویروس کرونا گام برداشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار