۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹

افزایش ۴۰۰ درصدی حملات سایبری به حمل و نقل دریایی در بحران کرونا

بحران همه‌گیر کرونا علاوه بر اینکه خسارت هنگفتی به بخش حمل و نقل، صنایع و انرژی دریایی وارد ساخته، زمینه را برای حملات سایبری نیز آماده کرده است به گونه‌ای که از فوریه سال ۲۰۲۰ تا کنون حملات سایبری به این بخش‌ها ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۶۷۹۵
افزایش ۴۰۰ درصدی حملات سایبری به حمل و نقل دریایی در بحران کرونا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، شیوع کووید ۱۹ باعث افزایش بدافزار‌ها، باج افزار‌ها و ایمیل‌های فیشینگ شده و امکان سوء استفاده از حمل‌و‌نقل دریایی و بنادر کشور را بالا برده است.

به گفته مدیر‌عامل شرکت Naval Dome که در زمینۀ مقابله با حملات سایبری فعالیت می‌کند از آنجایی‌که رکود اقتصادی، محدودیت‌های مسافرتی، کاهش حمل‌و‌نقل کالا و کم شدن ظرفیت کشتی‌ها باعث شده که محافظت کافی از کشتی‌ها و حمل‌و‌نقل دریایی  کمتر صورت گیرد این کار زمینه را برای فعالیت هکر‌ها آماده کرده است.

از سوی دیگر دورکاری اپراتور‌ها و کارمندان، کاهش بودجه و حاضر نبودن مهندسان و کارشناسان تخصصی در محیط کار از عواملی است که  شاهد افزایش حملات سایبری به سیستم‌های offshore و شبکه‌های ساحلی و حمل‌و‌نقل دریایی باشیم.

مدیر‌عامل Itai Sela نیز در این زمینه گفت: در برخی موارد به علت درگیر شدن کارکنان و دریانوردان با ویروس کرونا متاسفانه به روز‌رسانی امنیتی صورت نمی‌گیرد که همین کار سیستم‌های امنیتی و دیجیتالی را مستعد حملۀ سایبری می‌کند.

وی افزود: در طول سه ماه اول سال ۲۰۲۰ حملات سایبری حداقل چهار برابر افزایش یافته، اگرچه تلاش برای فعالیت‌های کنترل از راه دور و دیجیتالی شدن در مدت بحران کرونا افزایش یافته با این حال حملات هکر‌ها نیز به همان اندازه بیشتر شده است به همین جهت هشدار می‌دهیم تمامی خطوطِ حمل‌و‌نقل و مسئولین ساحلی نسبت به محافظت سیستم‌ها توجه لازم را داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار