۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

رشد ظرفیت ناوگان بیکار کانتینری/ رونق بازار چارتری

رشد ظرفیت ناوگان بیکار کانتینری/ رونق بازار چارتری
در هفتۀ گذشته ظرفیت ناوگان کشتی کانتینربر بیکار /غیرفعال به شیب تند صعودی خود ادامه داد، از طرف دیگر چارتر‌ها در بازار روز‌های شلوغی را سپری کردند.
کد خبر: ۸۶۷۹۳
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آلفالاینر نوشت: به دنبال استمرار شیب تند صعودی ظرفیت ناوگان بیکار/غیرفعال، تعداد ۵۵۱ فروند کشتی کانتینربر بیکار با مجموع ظرفیت دو میلیون و ۷۲۰ هزار TEU در هفتۀ گذشته به ثبت رسید، رقمی که سهم ۱۱.۶ درصد از کل ظرفیت ناوگان جهانی را به خود اختصاص می‌دهد. براساس جدیدترین بررسی انجام گرفته توسط آلفالاینر، ۱۲ خط بزرگ کشتیرانی کانتینری سهم متغیری از ظرفیت ناوگان بیکار/ غیرفعال را برعهده دارند، به طوری‌که سهم کشتیرانی ون‌های تایوان به ۱.۸ درصد می‌رسد، اما کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی سهم ۳۲.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

این گزارش ادامه داد: اعضای ائتلاف 2M (کشتیرانی‌های مرسک دانمارک و ام اس سی سوئیس) روی هم رفته ظرفیت بیکار ۸۵۴ هزار TEU  را در اختیار دارند که رقم چشم‌گیری به نظر می‌رسد. البته بخش اعظمی از این غیرفعال بودن به نصب اسکرابر باز می‌گردد. این امر در مورد کشتیرانی ام اس سی سوئیس خیلی ملموس‌تر است، به طوری‌که تناژ قابل توجهی از ناوگان مذکور در یارد‌های چین و ترکیه در مرحله نصب اسکرابر قرار دارند.

پیش‌بینی می‌شود، ظرفیت ناوگان بیکار/غیرفعال روند صعودی آرامی را به نمایش گذارد، چنانچه رفع قرنطینه در بسیاری از کشور‌ها نوید بهبود تقاضا برای حمل‌و‌نقل دریایی کالا و در نتیجه افزایش تقاضا برای جذب کشتی‌های کانتینر‌بر را می‌دهد.  

لازم به ذکراست: طی چند روز گذشته، بازار چارتری کشتی‌های کانتینربر به طور چشم‌گیری پررونق و فعال ظاهر شد. چارتر‌ها با این باور که بازار روند بهبود را طی خواهد کرد، بازه زمانی طولانی‌تری برای چارتر کشتی‌ها پیشنهاد دادند.

این گزارش در پایان نوشت: کشتی‌سازی دووی کره جنوبی، کشتی کانتینربر ۲۳ هزار و ۹۶۴ TEU موسوم به HMM DUBLIN چهارمین کشتی از ۱۲ فروند کشتی مگامکس سفارش داده شده کشتیرانی مرچنت هیوندایی را تحویل داد. قرار است کشتی مذکور طی هفتۀ آینده وارد حلقۀ سرویس‌دهی آسیا-اروپا موسوم به FE2 شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار