۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خبر داد:

نجات قایقران روسی توسط امدادگران هلال احمر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: در پی اعلام مفقود شدن قایقران روسی در آب‌های خلیج فارس در تنگستان استان بوشهر تیم امداد و نجات دریایی اعزام و پس از تلاش چهار ساعته این قایقران نجات یافت و تحویل پایگاه دریابانی بوشهر شد.
کد خبر: ۸۶۷۸۴
نجات قایقران روسی توسط امدادگران هلال احمر
 
غلامرضا حاجیانی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با تأکید بر پرهیز از شنا کردن در کانال‌ها، رودخانه‌ها و دریا بدون آشنایی با فن شنا اظهار داشت: برخی افراد به سبب گرمای شدید هوا اقدام به شنا در کانال‌های آبیاری، رودخانه‌ها و دریا می‌کنند که به سبب آشنا نبودن به فن شنا غرق می‌شوند.

وی از غرق شدن سه نفر در ۷۲ ساعت گذشته در رودخانه دریاقلی دشتستان خبر داد و به آخرین حادثه غرقی در روز گذشته پرداخت و بیان کرد: عصر پنجشنبه ۱۵ خرداد، مفقودی یک نوجوان ۱۳ ساله در کنار رودخانه دریاقلی دشتستان به مرکز جستجوی نجات هلال احمر اعلام شد که پس از عملیات جستجو در مکان‌های عمیق رودخانه، در کمتر از یک ساعت، نجات‌گران هلال احمر پیکر این نوجوان را کشف کردند و به نیروی انتظامی دشتستان تحویل دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه امداد‌گران هلال احمر در نقاط مختلف استان بوشهر برای یاری رسانی به حادثه دیدگان به صورت شبانه‌روزی آماده باش هستند به مفقودی قایقران روسی در آب‌های خلیج فارس محدوده تنگستان پرداخت و خاطر نشان کرد: پایگاه دریابانی استان بوشهر بامداد امروز در تماسی به مرکز جستجوی نجات هلال احمر از مفقودی یک قایقران روسی در آب‌های تنگستان خبر داد.

حاجیانی با بیان اینکه پس از این اعلام بلافاصله تیم امداد و نجات دریایی به محل پایگاه دریابانی بندر دلوار تنگستان اعزام شد افزود: پایگاه دریابانی دلوار اعلام کرد فردی به هویت دنیس فیلیپ تبعه کشور روسیه، راهی دریا شده و هنوز برنگشته است.

وی با بیان اینکه پس از چهار ساعت جستجوی امدادگران هلال احمر استان بوشهر فرد مفقودی یافته شد تصریح کرد: برای امدادرسانی به قایقران ۳۷ ساله روسی از ۴۵ دقیقه بامداد دیروز اقدامات لازم انجام شد و ساعت ۴:۴۵ دقیقه بامداد قایقران یاد شده در آب‌های ساحلی بندر دلوار نجات یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر حال این قایقران را مساعد و مطلوب دانست و بیان کرد: پس از نجات این قایقران و انجام اقدامات اولیه تحویل دریابانی بندر دلوار تنگستان شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار