۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴

افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالا‌های کانتینری صادراتی از بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از افزایش بارگیری محمولات کانتینری صادراتی از بندرامام خبر داد و گفت: این اقدام در پی استقبال بازرگانان و صاحبان صنایع برای بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پیشرفته در بندرامام صورت گرفت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۷۷۲
افزایش ۴۰ درصدی بارگیری کالا‌های کانتینری صادراتی از بندر امام
 
به گزارش خبرنگار مانا عادل دریس در این ارتباط افزود: روند افزایش تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در دوماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۴۰ درصدی به بیش از ۱۵ هزار و ۲۴۱ تُن رسید.

وی به تخلیه و بارگیری شش میلیون  و ۱۸۷ هزار و ۷۸۳ تن انواع کالا در این بندر اشاره کرد و گفت:  بیش از  چهار میلیون و ٧۵٧ هزار تُن مربوط به کالا‌های غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تُن نیز کالای نفتی بوده است.

وی بندر‌امام را بندر کانونی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی کشور بیان کرد و افزود: بیش از سه میلیون و ۷۴۸ تُن انواع کالا‌های اساسی از جمله ذرت، گندم، کنجاله سویا، جو، دانه روغنی و شکر در این بازه زمانی تخلیه شده است.

دریس بیان کرد: این میزان تخلیه و بارگیری کالای نفتی و غیرنفتی در پی ورود و پهلوگیری ۲۰۷ فروند کشتی تحت شرایط ایمنی در مجتمع بندری امام صورت گرفته است.

همجواری مجتمع بندری امام در شمال غرب خلیج فارس با مجتمع صنایع پتروشیمی، توان بالقوه‌ای را برای رشد و تقویت صادرات محموله‌های صنعتی فراهم کرده است.

بندر‌امام دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار