۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

افتتاح ویدئو کنفرانسی تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بنادر با حضور رئیس جمهور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه اولویت دولت، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، اعلام کرد: از ماه جاری و براساس برنامه ریزی صورت گرفته، پنج شنبه‌های هر هفته به افتتاح پروژه‌های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری اختصاص داده شده و قرار است تعداد قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌ای سازمان بنادر و دریانوردی نیز با حضور دکتر روحانی از تیرماه آینده افتتاح و به بهره برداری برسد.
کد خبر: ۸۶۷۶۹

افتتاح ویدئو کنفرانسی تعداد قابل توجهی از پروژه‌های بنادر با حضور رئیس جمهور

 به گزارش مانا، محمد راستاد در آغاز نشست شورای مدیران این سازمان،  با اشاره به تفاهم نامه پیشنهادی منطقه آزاد چابهار با بندر چابهار، گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و تفویض اختیارات، تسهیلات و مزایای قانونی مناطق آزاد در بندر چابهار تعمیم داده شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در سال جاری، دست کم ۱۰۰ تجهیز اعم از بندری و دریایی برای بندر چابهار در دستور کار قرار دارد که خوشبختانه پروژه ساخت تجهیزات به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است.

راستاد در ادامه سخنانش با اعلام اینکه از خرداد ماه سال جاری و بر اساس برنامه ریزی صورت توسط ریاست محترم جمهوری، پنج شنبه‌های هر هفته به افتتاح پروژه های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس اختصاص داده شده است، گفت: مطابق برنامه ریزی انجام شده، تعداد قابل توجهی از پروژه های عمرانی و سرمایه ای سازمان بنادر و دریانوردی با حضور دکتر روحانی، تیرماه آینده؛ افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر همچنین تاکید کرد: در حوزه عمرانی و توسعه ای، تا پایان کار دولت دوازدهم، اولویت با اتمام پروژه های نیمه تمام است .

راستاد با اشاره به عوارض اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا ، رکود قیمت نفت و اعمال تحریم، تصریح کرد: در شرایطی که شاهد افت فعالیت‌های عملیاتی هستیم باید این عوارض را با تمرکز بر کارهای اجرایی و توسعه‌ای پوشش بدهیم.

راستاد در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه لازم است مدیران بنادر به طور مداوم و به صورت میدانی از پروژه های توسعه‌ای دیدن کنند، گفت: حضور در کارگاه ها و رصد میدانی طرح های اجرایی، انگیزه در پیمانکاران را تقویت می کند.

وی با اشاره به موج دوم شیوع ویروس کووید ۱۹ در کشور، به خصوص استان های جنوبی، تاکید کرد: به همه مدیران تاکید می کنم به هیچ وجه؛ نباید از پروتکل ها و ضوابط ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا تخطی شود و همانطور که تاکنون در این حوزه موفق بوده ایم در ادامه نیز با حساسیت بیشتر پروتکل های بهداشتی اجرا شود.

راستاد سپس بر « ضرورت ارتباط هرچه بیشتر مدیران و مسئولان با مشتریان و مردم» تأکید کرد و گفت: مدیران باید با استفاده از ابزارهای رسانه ای و فضاهای متنوع مجازی با مشتریان، ذی‌نفعان و مردم ارتباط داشته باشند و پاسخگوی سوالات و دغدغه های آنان باشند و تلاش کنند تا هیچ خدمتی به حضور فیزیکی مشتریان به بنادر موکول نشود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سخنان مدیرکل بنادر استان بوشهر درباره تعیین تکلیف چهار آیین نامه و دستورالعمل گفت: اگرچه به لحاظ ارزیابی انجام شده در کارگروه سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت، عملکرد سازمان بنادر در مقایسه با سایر ارگان‌ها در رابطه با این آیین نامه ها و دستورالعمل ها به مراتب بهتر است، اما سه استان خوزستان، هرمزگان و بوشهر، در قالب یک جدول و با قید عنوان آیین نامه، بند مربوطه و وضع موجود (ملزومات آن تکلیف) نسبت به کمبودها اقدام کنند تا با اولویت بندی، پروژه هایی برای این بنادر تعریف کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار