۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰

ورود ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر کشور در ۶۰ روز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه در دو ماه سال جاری، بیش از دو میلیون تُن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر ایران صادر شد، از ترانشیپ ۵۴۰ هزار تُن کالا و صادرات ۱.۷ میلیون تُن انواع فرآورده نفتی با رشد ۳۲ درصدی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۷۶۲
ورود ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر کشور در ۶۰ روز
به گزارش مانا به نقل از فارس، الله مراد عفیفی‌پور درباره عملکرد دو ماه نخست سال ۹۹ در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: در این دوره زمانی، حجم عملیات جابه‌جایی کالا‌های نفتی و غیر نفتی به رقم هشت میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسید.

وی حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی را چهار میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۹۲ تُن اعلام کرد و گفت: همچنین، چهار میلیون و ۴۵۹ هزار و ۳۲۸ تُن انواع فرآورده نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۰.۹ درصدی برخوردار بوده است.

* صادرات دو میلیون تُن انواع کالا‌های غیرنفتی

عفیفی پور اظهار کرد: حجم صادرات این کالا‌ها در بزرگترین بندر تجاری ایران به رقم دو میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن رسید.

وی از ترانشیپ ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تُن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر منطقه خبر داد.

* ترانزیت ۲۱۹ هزار تُن کالای غیرنفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از کابوتاژ ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی در ۲ ماه اخیر گفت و افزود: در مدت زمان یاد شده، ۲۱۹ هزار و ۴۷۳ تن ترانزیت و یک میلیون و ۱۰۵ هزار و ۸۱۹ تن از اینگونه کالا‌ها وارد بندر شهید رجایی شد که کاهش ۲۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم.

* صادرات نفتی ۳۲.۶ درصد افزایش یافت

عفیفی پور اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شده که نمودار‌ها رشد ۳۲.۶ درصدی را در این بخش نشان می‌دهد.

* افزایش ۱۰۰ درصدی ترانزیت نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این مدت، دو میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن، کابوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷ تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

* تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی

عفیفی‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد است.

وی اضافه کرد: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تُن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناور‌های زیر یک‌هزار تُن بوده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار