۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶

حسگر‌های لیزری در خد‌مت حمل و نقل و محیط زیست دریایی

حسگر‌های لیزری به منظور تشخیص به موقع آلودگی سطح و زیرِ آب و حوادث دریایی به کمک حمل ونقل و فعالان محیط زیست دریایی آمد.
کد خبر: ۸۶۷۶۰
حسگر‌های لیزری در خد‌مت حمل و نقل و محیط زیست دریایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، حسگر لیزری LADAR با قدرت تشخیص اشیا از راه دور با دقت بالا به کاربران اجازه می‌دهد تا یک مایل دریایی هر آنچه در سطح آب  وجود دارد و اشیایی که ۱۰ متر در زیرِآب قرار دارند به راحتی دریافت و پس از اسکن در کمتر از یک دقیقه اعلام کند.

"Dokken" طراح و تولید کنندۀ این دستگاه می‌گوید: LADAR فنّاوری منحصر بفردی است که به راحتی می‌تواند نقش رادار و سونار‌ها را بازی کرده و هرگونه آلودگی مانند مواد نفتی و... بر سطح آب و لایه‌های زیرین آن را به راحتی تشخیص داده  و نسبت به اسکن  آن‌ها  به صورت سه بعدی اقدام کند.

وی می‌گوید: LADAR از طریق توانایی‌هایی که دارد اجسام کوچکتر را در لایۀ سطح آب تشخیص داده  و نسبت به وضوح هزار برابری آن عمل کند.

وی گفت: این سیستم به صورت یک دوربین روی کشتی‌ها و یا مناطق بندری نصب می‌شود و درتشخیص آلودگی‌های زیست محیطی به کمک فعالان محیط زیست دریایی می‌آید.

به گفته Dokken این سیستم مقرون به صرفه و با استفاده از آخرین فنّاوری دیجیتالی و اینترنت اشیا ساخته شده و از هزینه‌های زیاد برای پاک‌سازی  محیط زیست جلوگیری می‌کند.

وی یاد‌آور شد: سیستم به گونه‌ای ساخته شده که در کوتاه‌ترین زمان با پهپاد‌ها نیز ارتباط برقرار کرده و عملیات اسکن عکس‌ها را به پهپاد انتقال می‌دهد.

وی درپایان گفت: علاوه بر این، دستگاه در تشخیص حوادث دریایی هم نقش مؤثری دارد.
حسگر‌های لیزری در خد‌مت حمل و نقل و محیط زیست دریایی
حسگر‌های لیزری در خد‌مت حمل و نقل و محیط زیست دریایی
ارسال نظرات
آخرین اخبار