۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴

تب دیجیتالی شدن در شرایط کرونایی روز به روز بالا می‌رود

تب دیجیتالی شدن حمل و نقل دریایی در حالی‌که هنوز بختک کرونا ویروس بر سر این صنعت سنگینی می‌کند روز به روز بالا می‌رود.
کد خبر: ۸۶۷۵۳
تب دیجیتالی شدن در شرایط کرونایی روز به روز بالا می‌رود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کارشناسان حمل و نقل و بنادر DP World و مرسک اعلام کرده‌اند ویروس کرونا روند دیجیتالی شدن را در بخش حمل و نقل دریایی تسریع کرده و اکثر کشور‌ها در حال حذف اسناد کاغذی هستند.

"مایک باسکاران" مدیر‌عامل لجستیک و فنّاوری DP World در این زمینه گفت: ویروس کرونا یک کاتالیزور بسیار خوب برای اطمینان‌بخشی از افزایش روند دیجیتالی  شدن زنحیرۀ تأمین  شرکت‌های کشتیرانی است تا مجبور شوند روز به روز گزینه مناسب دیجیتالی شدن را سرعت بخشند

وی افزود: در این ارتباط DP World  مستقر در دبی قصد دارد با استفاده از فنّاوری بلک چین کل تجارت خود را در ۸۲ ترمینال جهانی به هم متصل کند.

وی گفت: مشارکت شرکت‌های کلیدی Maersk و IBM و DP World از سال ۲۰۱۸ برای روند دیجیتالی شدن و استفاده از اینترنت اشیا کلید خورد، اما در مدت بحران کرونا فعالیت‌ها به میزان کار‌های انجام شده در راستای دیجیتالی شدن طی دو سال قبل بوده است

"Vincent Clerc" مدیر ارشد تجاری مرسک نیز گفت: شرایط فعلی بیانگر آن است زنجیرۀ تأمین با بهره‌گیری از سیستم دیجیتالی شدن در حال افزایش است که این خبر خوبی برای صاحبان حمل و نقل و صنایع دریایی است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ بندری که این شرکت با آن‌ها در ارتباط است فعالیت‌های مربوطه را به صورت دیجیتالی انجام می‌دهد و به سمت هرچه کمتر شدن اسناد کاغذی پیش می‌رود.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به طور متوسط برای رد و بدل شدن مدارک و اسناد لازم از آفریقای جنوبی  ۲۲۸ ساعت زمان لازم است در صورتی‌که با دیجیتالی شدن و کنترل از راه دور در کوتاه‌ترین زمان ممکن حداکثر راندمان نصیب شرکت‌های کشتیرانی می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار