۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
عضو هیئت مدیرۀ انجمن صنفی دریانوردی تجاری تأکید کرد:

ضرورت استفاده از دریانوردان ایرانی برای اشتغال در شناور‌ها

عضو هیئت مدیره "انجمن صنفی دریانوردی تجاری ایران" گفت: متأسفانه دریانوردان خارجی آن هم به صورت قاچاق در شناور‌ها و کشتی‌های با مالکیت بخش خصوصی فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۷۵۰

ضرورت استفاده از دریانوردان ایرانی برای اشتغال در شناور‌ها

به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان حافظی طی نشست خبری امروز با برخی از اصحاب رسانه با بیان اینکه انجمن صنفی دریانوردی تجاری ایران به هیچ ارگان دولتی وابستگی ندارد، تصریح کرد: فعالیت این انجمن در راستای حمایت از دریانوردان است و امیدواریم این حمایت از دریانوردان که در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند استمرار یابد.

حافظی با تأکید بر اینکه سازوکاری باید فراهم شود که استفاده از نیروها و دریانوردان ایرانی در کشتی‌ها و نفتکش‌ها اولویت اول مالکان باشد، خاطر نشان کرد: متأسفانه در بسیاری از کشتی‌ها و شناورهای بخش خصوصی همچنان نیروهای خارجی فعال هستند که فعالیت آنها در بسیاری از موارد برای کشور مشکل‌ساز است.
وی با بیان اینکه اگر بکارگیری دریانوردان ایرانی گسترش یابد نه تنها باعث اشتغالزایی بیشتر خواهد شد، بلکه شاهد کاهش بسیاری از مشکلات در حوزه دریانوردی خواهیم بود، گفت: ایران از جمله نخستین کشورهایی است که قوانین و مقررات کنوانسیون‌های دریایی و دریانوردی را قبول کرده در صورتی‌که هنوز برخی از کشورها هستند که این  مقررات را تصویب با اجرای نکرده اند.

حافظی با تأکید مجدد بر اینکه بسیاری از دریانوردان خارجی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، تصریح کرد: متأسفانه این نیروها در شناورها و کشتی‌های بخش خصوصی بسیار زیادند و حضور این افراد باعث خروج ارز از کشور می‌شود.

وی ضمن اشاره به نامه‌نگاری‌ها و پافشاری و رایزنی‌های انجمن صنفی دریانوردان تجاری ایران در جهت جلب حمایت مالی سازمان آیسوان(ISWAN) برای دریانوردان آزاد شده ایرانی شده و همچنین گرفتار در دست دزدان دریایی سومالی، افزود: به این دلیل که به هیچ ارگان و یا سازمان دولتی وابسته نیستیم، تنها از طریق ایمیل، مذاکره و رایزنی‌ها توانستیم در این حوزه فعالیت کنیم و خوشبختانه تاکنون به نتایج بسیار خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

حافظی در ادامه بر تداوم حمایت‌های مالی از دریانوردانی که توسط دزدان دریایی ربوده شده اند تأکید کرد و گفت: متأسفانه سازمان شیلات طی یک‌سال گذشته هیچ حمایتی از کاپیتان پناهنده، دریانورد رها شده از دست دزدان دریایی انجام نداده است.

حافظی ادامه داد: این دریانوردان گرفتار در دست دزدان دریایی و خانواده‌های آنها انتظار دارند با توجه به آنکه تمامی سرمایه‌های آنها در این مدت به صورت کامل از بین رفته، از آنها برای گذران زندگی حمایت شود. 

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردی تجاری ایران در پایان اظهارات خود به حضور نفتکش‌های ایرانی در آب‌های مالزی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این زمینه انجمن صنفی دریانوردی، مذاکرات بسیار زیادی انجام داد و در این مذاکرات اعلام کرد که به هیچ عنوان مسائل سیاسی را مهم نمی‌داند و به طرف های دیگر گوشزد کرد اگر تهدیدات آمریکا در حوزۀ نفتکش‌ها عملیاتی شود در آینده تبعات بسیار سنگینی در حوزۀ دریایی برجای خواهد گذاشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار