۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

دومین هفتۀ منفی رقم خورد: روز‌های بهتر بورس در راه است

طی هفته‌ای که گذشت بازار سرمایه دومین هفته را با بازدهی منفی در سال جدید ثبت کرد.
کد خبر: ۸۶۷۴۶
دومین هفته منفی رقم خورد: روز‌های بهتر بورس در راه است
به گزارش خبرنگار بورس مانا، به این ترتیب شاخص کل بورس با اُفتی حدود پنج درصدی یک هفتۀ منفی دیگر را برای اهالی بازار سرمایه رقم زد.
معاملات از نگاه آماری
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (هفتم خرداد) به عدد ۹۳۸ هزار و ۵۵۷ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفتۀ گذشته حدود پنج درصد اُفت را تجربه کرد.
شاخص بورس در معاملات هفته گذشته ۴۸ هزار و ۴۰ واحد کاهش داشت.
در سه روز معاملاتی هفتۀ گذشته بورس نماد‌های بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.
در هفته‌ای که گذشت صنایع استخراج سایر معادن، محصولات چوبی، وسایل ارتباطی، منسوجات، حمل و نقل ابارداری و ارتباطات، قند و شکر و فعالیت مهندسی، تجزیه، تحلیل و آزمایش فنی نسبت به دیگر صنایع با بالاترین درصد بازدهی همراه بودند.
در مقابل محصولات چرمی، مخابرت، محصولات کامپیوتری الکترونیکی، اطلاعات و ارتباطات، رایانه، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، دارویی، لاستیک و پلاستیک، فرآورده‌های نفتی، زراعت و خدمات وابسته، استخراج کانه‌های فلزی، سرمایه گذاری ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر، سیمان، آهک و گچ، خرده فروشی، محصولات فلزی، شیمیایی، چندرشته‌ای صنعتی، عرضه، برق، گاز، بخار و آب گرم، سایر حمل و نقل، کاشی و سرامیک، انبوه سازی املاک و مستغلات، بیمه و بازنشستگی، دستگاه‌های برقی، کانی‌های غیرفلزی، استخراج ذغال سنگ، محصولات کاغذی، ماشین آلات و تجهیزات، پیمانکاری صنعتی و بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کمترین درصد بازدهی را داشتند.
حمل و نقلی‌ها چه کردند؟
طی سه روز معاملاتی هفتۀ گذشته گروه حمل و نقل نیز با بازدهی منفی همراه شد. این گروه که ۱۵ نمایندۀ فعال در تابلو‌های بازار سهام دارد در هفته‌ای که گذشت شاهد بازدهی منفی سه درصدی بود.
به این ترتیب از ۱۵ نماد این صنعت، چهار سهم با رشد قیمت مواجه شدند و سایر نماد‌ها کاهش قیمت سهام را تجربه کردند.
گفتنی است سهام ریل سیر کوثر با نماد حسیر و بازدهی نزدیک به ۱۰ درصدی، مثبت‌ترین سهم این گروه بود. پس از آن سه نماد حرهشا، حکشتی و حفارس در میان بهترین‌های این گروه قرار گرفتند.
در مقابل سهام شرکت آسیا سیر ارس با نماد حآسا کاهش قیمتی نزدیک به ۱۳ درصدی داشت و بیشترین افت را در این گروه از آن خود کرد.
جزئیات عملکرد صنعت حمل و نقل را در جدول زیر مطالعه کنید.
دومین هفته منفی رقم خورد: روز‌های بهتر بورس در راه است
پیش بینی کارشناسان از هفته جاری
با توجه به بهبود روند معاملات بازار در چهارشنبه هفتۀ گذشته کارشناسان پیش بینی می‌کنند طی هفته جاری شاهد افزایش تقاضا و رشد قیمت سهام به خصوص در نماد‌های بزرگ و شاخص ساز باشیم.
تحلیلگران بازار سهام معتقدند از لحاظ تکنیکال قیمت سهام و همچنین شاخص کل در نقاط حمایتی مهمی قرار دارند که از این محدوده می‌توانند رشد مجدد خود را آغاز کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار