۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

ساخت ۷ کشتی غول‌پیکر هوشمند دیگر توسط کره جنوبی

مدیر عامل شرکت کشتی سازی و مهندسی دوو گفت: کشتی ۲۴ هزار TEU بزرگِ کانتینری که چندی پیش به HYUNDAI MERCHANT MARINE (HMM) تحویل شد یکی از بی‌نظیر‌ترین کشتی‌هایی است که انواع تجهیزات هوشمند در آن نصب شده و هفت کشتی دیگر نیز با این ظرفیت در دست ساخت قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۷۴۰
ساخت ۷ کشتی غول‌پیکر هوشمند دیگر توسط کره جنوبی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Sung-Keun Lee" مدیر‌عامل شرکت کشتی‌سازی دوو در این زمینه گفت: آخرین کشتی بزرگ کانتینری که توسط این شرکت ساخته شد مجهز به Platform Ship Smart DSME بود که در نوع خود کم‌سابقه است.

این کشتی صاحبان خود را قادر می‌سازد از راه دور کنترل سیستم‌های اصلی مانند موتورِ اصلی، سیستم تهویۀ مطبوع و نحوۀ چینش بار، پشتیبانی قایق‌های نجات و تعمیرِ کشتی را به خوبی تشخیص دهند.  

در واقع سیستم ناوبری هوشمند برای کاهش هزینه‌های بهره‌برداری در این کشتی به نحو احسن اعمال شده است به گونه‌ای که کاربران با استفاده از فنّاوری اینترنت اشیا به راحتی با نرم افزار‌های مختلفِ کشتی در کوتاه‌ترین مدت سازگار می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این فنّاوری امنیت سایبری کشتی در برابر تهدیدات خارجی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان ادعا کرد هکر‌ها کمتر می‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

از سوی دیگر استاندارد‌های زیست‌محیطی سازمان IMO همچنین رعایت قانون ۲۰۲۰ با نصب اسکرابر از یک سو و گاز LNG از سوی دیگر آن را به یک کشتی دوگانه سوز تبدیل کرده است.

وی اظهار امیددواری کرد: با ارتقا سیستم توسعۀ فنّاوری با هدف تقویت کشتی‌های هوشمند می‌خواهیم به عنوان مبتکر اصلی مطرح شویم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر این شرکت هفت کشتی کانتینری بزرگ دیگر را برای  HMM در دست ساخت دارد که تا سه ماهۀ سوم تحویل خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار