۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸

تخلیه و بارگیری ۶میلیون تُن کالا در بندر امام‌خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از ۶ میلیون تُن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال در مجتمع بندری امام خمینی تخلیه و بارگیری شد.
کد خبر: ۸۶۷۳۷

تخلیه و بارگیری ۶میلیون تُن کالا در بندر امام‌خمینی

به گزارش مانا، عادل دریس اظهار داشت: از این میزان بیش از  چهار میلیون و ٧۵٧ هزار تُن مربوط به تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی و بیش از یک میلیون و ۴٣٠ هزار تن نیز به تخلیه و بارگیری کالای نفتی تعلق دارد.

وی بیان کرد: همچنین طی این بازه زمانی بیش از یک میلیون و ٢١۵ هزار تُن صادرات غیرنفتی از این مجتمع بزرگ بندری انجام شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: تخلیه و بارگیری کانتینری در مجتمع بندری امام خمینی نیز با ۶٠ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال قبل به بیش از ٢۴ هزار و ٣٣۴ تُن رسید.

وی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: با هدف توسعه صنعت حمل و نقل دریایی و بهره گیری حداکثری از توانمندی بنادر و همچنین تامین زیرساخت و تجهیزات بندری و دریایی، زمینۀ حضور فعال‌تر سرمایه گذاران در این مجتمع بزرگ بندری کشور فراهم شده است.

بندر امام خمینی بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فلۀ خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از پتانسیل مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی برخوردار است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار