۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

درخواست مجدد اتحادیه‌های دریانوردی از سازمان ملل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

رؤسای اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS)، کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های صنفی (ITUC) و فدراسیون کارگران حمل و نقل بین المللی (ITF) در نامه‌ای به دبیر‌کل سازمان ملل از وی خواستند ۱۹۳ کشور عضو خود را ترغیب کنند تا در تصویب ۱۲ پروتکل بهداشتی دریایی که توسط آن‌ها و زیرِ نظر سازمان بین المللی دریانوردی تنظیم شده است، همکاری کنند.
کد خبر: ۸۶۷۲۶
درخواست مجدد اتحادیه‌های دریانوردی از سازمان ملل برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در نامه‌ای که سه سازمان مردم‌نهاد خطاب به "António Guterres" نوشته‌اند یاد‌آور شدند: در صورتی‌که اقدام لازم برای تغییر ۲۰۰ هزار دریانوردی که در دوران کرونایی مشغول به کار بوده و احتمال دارد در حال حاضر قادر به ادامه کار نباشند زمینۀ مساعد را برای تغییر و باز‌گشت آنان به نزد خانوادهایشان فراهم کنند.

در ادامۀ نامه آمده است متاسفانه در حال حاضر محدودیت‌های سخت‌گیرانه که توسط برخی از کشور‌ها اعمال شده از جمله ندادن مرخصی ساحلی و عدم دسترسی به کمک‌های پزشکی ضروری و عدم تمدید قرار‌داد به خستگی و فرسودگی دریانوردان منجر شده و آسیب‌های روانی به آنان وارد کرده است.

در ادامه نامه آمده است اگرچه اقدامات مثبتی از جمله انتخاب خدمه و تغییر آنان از سوی برخی کشور‌ها انجام شده، اما این کافی نیست، زیرا هزاران دریانورد در حال حاضر با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

انتظار داریم با همکاری سازمان ملل از یک سو و سازمان جهانی دریانوردی IMO از سوی دیگر موضوع تغییرات خدمه قبل از ۱۶ ژوئن ۲۰۲۰ سریعاً به مرحلۀ انجام برسد که آن هم با تصویب پروتکل‌ها عملی است.

این گزارش حاکی است "Steve Cotton" دبیر‌کل - فدراسیون کارگران حمل و نقل بین‌المللی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ هزار دریانورد در خارج از کشور‌های خود فعالیت می‌کنند که متاسفانه قادر به بازگشت و دیدار با خانواده‌های خود نیستند آن‌ها به علت بیماری همه‌گیر کرونا در صدد ادامۀ روند تجارت دریایی جهانی هستند، اما متاسفانه برای تهیه بلیت هواپیما برای بازگشت با مشکل مواجه‌اند، به همین جهت وقت آن رسیده است که دولت‌ها مرز‌های خود را به سوی دریانوردان باز کنند.

"گای پلاتن" دبیرکل - اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) ابراز داشت: در نامه‌ای که به "António Guterres" ارسال کرده‌ایم در زمینۀ جدی بودن مشکلات دریانوردان که شاید بتوان آن را بحران بشردوستانه قلمداد کرد توضیحات لازم داده شده است، اکنون به حمایت دولت‌ها نیاز داریم تا فشار مضاعفی بر دریانوردان وارد نشود. 

در این راستا معتقدیم که با تصویب پروتکل‌هایی که تدوین شده مشکلات دریانوردان به زودی حل خواهد شد.

وی در پایان گفت: دریانوردان بدون وقفه با جانفشانی و تلاش‌های صادقانه از زمان بروز کرونا متعهد شده‌اند منابع‌غذایی، سوخت، کالا‌های اساسی و تجهیزات پزشکی را در اختیار همۀ مردم جهان قرار دهند به همین جهت نباید به خاطر سهل‌انگاری برخی کشور‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار