۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

دستورالعمل سخت‌گیرانه چین برای بازرسی سوخت کشتی‌ها

چین که به تازگی از بیماری کرونا تا حدودی رهایی یافته با صدور دستورالعمل‌های جدید تصمیم گرفته است رویه‌های بازرسی در زمینۀ سوخت کم‌سولفور را به طور سخت‌گیرانه‌ای افزایش دهد.
کد خبر: ۸۶۷۱۸

دستورالعمل سخت‌گیرانه چین برای بازرسی از سوخت کم‌سولفور

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، آژانس ملی دریایی چین دستورالعمل نظارت و مدیریت انتشار بر آلاینده‌های هوا را مصوّب کرده و با هدف استاندارد‌سازی کامل قانون ۲۰۲۰ اقدامات جدیدی را جایگزین اقدامات قبلی کرده است.

بر اساس دستورالعمل‌های جدید مقامات دریایی موظفند از طریق نظارت بر اگزوز کشتی‌ها با استفاده از سیستم  AIS کشتی‌هایی را که مظنون به استفاده از سوخت با سولفور بالا هستند را بازرسی و تصمیمات لازم را در مورد آن‌ها اتخاذ کرده و می‌توانند  نسبت به توقیف کشتی اقدام کنند.

از سوی دیگر با بررسی برگۀ تحویل سوخت از مبدأ و همچنین بازرسی دفترچۀ ثبت آن و بازرسی مخزن روغن موتور در صورتی‌که مسئول بندری تشخیص دهد که برگۀ تحویل سوخت محل اشکال بوده و کشتی دارای سوخت کم‌سولفور نیست، اقدامات لازم را در زمینۀ دستیابی به سوخت کم‌سولفور در آب‌های تحت نظارت چین به عمل می‌آورد.

این گزارش حاکی است نمونه‌گیری از سوخت و روغن موتور کشتی‌هایی که وارد بنادر چین می‌شوند از دیگر تصمیماتی است که در دستورالعمل جدید دیده شده است و بر اساس دستورالعمل چین که متأثر از دستورالعمل‌های IMO صورت گرفته حداقل سه نمونه از سوخت و روغن موتور دریافت می‌شود.

در این گزارش آمده است برای کشتی‌هایی که مدارک غیر‌قابل تأیید و یا سابقۀ تخلف در زمینۀ سوخت دارند توقیف و یا جرایم نقدی منظور شده است.

در پایان این گزارش آمده است کشتی باید از خالی کردن آبِ شستشوی اسکرابر و همچنین آبِ توازن در مناطق تحت پوشش چین با توجه به قانون پیشگیری و کنترل آلودگی آب جمهوری خلق چین اجتناب ورزد.

 شایان ذکر است در این دستورالعمل بر هرگونه همکاری مسئولان بندری برای دریافت سوخت پاک توسط کشتی‌ها تأکید شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار