۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸

بحران کرونا به انقلاب فنّاوری سرعت می‌بخشد

اگر جهان تصمیم دارد تجارت جهانی در بحران کرونا به مسیر خود همچنان ادامه دهد باید از کارشناسان فنّاوری، سیستم‌های دیجیتالی و دریانوردان حمایت کند.
کد خبر: ۸۶۷۱۴
بحران کرونا به انقلاب فنّاوری سرعت می‌بخشد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Frank Coles" مدیر‌عامل Wallem Group با اشاره به اینکه شوک وارده بر اثر شیوع ویروس کرونا بر تجارت جهانی تا کنون کم‌سابقه بوده یاد‌آور شد: برای جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع باید به سمت ایده‌ها و سیستم‌های نوآورانه برویم همان‌گونه که در مدت کوتاهِ شیوع کرونا عمل کرده‌ایم.

وی افزود: چندی پیش از طریق ویدیو‌ کنفرانس در هنگ کنگ با مدیران خطوط حمل و نقل و صنایع دریایی دربارۀ آیندۀ حمل و نقل دریایی به گفتگو نشستیم که در آن کنفرانس متأسفانه ضمن دفاع از انقلاب فنّاورانه از رفتار نامناسب برخی از خطوط کشتیرانی با دریانودران سخن به میان آمد که طرح چنین مسایلی در این شرایط که نمی‌دانیم در ۲۴ ساعت آینده چه پیش خواهد آمد بسیار نگران کننده است، زیرا یک پای قضیۀ ارتقای سیستم‌های دیجیتالی، دریانوردان هستند.

وی گفت: علی‌رغم اینکه بحران کرونا رکود بی‌سابقه‌ای در اقتصاد جهانی ایجاد کرده است، اما فنّاوری‌های جدید و دیجیتالی شدن کمک شایانی کرده است که ما باید این بُعد دوم را تقویت کنیم. من به نوبۀ خودم به مسئولان خطوط حمل و نقلی خاطر نشان می‌کنم که در صورت امکان نسبت به نو‌آوری‌ها و دیجیتالی شدن سیستم‌ها کمک کنند.

به گفتۀ وی علی‌رغم فشار وارده بر صنعت حمل و نقل دریایی خوشبختانه دریانوردان با تلاش همه‌جانبه سعی می‌کنند از افول آن جلوگیری کنند که تا‌کنون این تلاش‌ها مثمر‌ثمر بوده است. به جرأت می‌توانم بگویم که اگر حمل و نقل دریایی با بکارگیری سیستم‌های کنترل از راه دور به داد اقتصاد جهانی نمی‌رسید مسلماً با اقتصاد ورشکسته گسترده‌ای مواجه می‌شدیم.

وی در پایان گفت: دور‌کاری و گرایش به سمت استفاده از سیستم‌های دیجیتالی در مدت کوتاه سه یا چهار ماهه در صورت ادامه روند آن به یک انقلاب فنّاوری تبدیل خواهد شد که آن را باید به فال نیک بگیریم به شرط آنکه جهانیان برای پیشبرد آن امکانات و جدّیت خود را به کار گیرند و از آن بدون توجه عبور نکنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار