۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

برگزاری نشست کمیته هواشناسی دریایی سواحل کشور در چابهار

سید حسن ابراهیمی گفت: نشست تخصصی اعضای کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با هدف ارتقای خدمات هواشناسی در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۶۹۷
برگزاری نشست کمیته هواشناسی دریایی سواحل کشور در چابهار
 
به گزارش مانا، معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: جلسۀ کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان برای اولین بار در سواحل کشور با حضور اداره هواشناسی شهرستان و دیگر ارگان‌های دریایی به میزبانی بندر چابهار برگزار شد.  
ابراهیمی ادامه داد: مطابق اجرای مقرره پنج فصل چهارم کنوانسیون سولاس، سازمان بنادر و دریانودری به عنوان متولی ایمنی دریانوردی باید از ارائه گزارش‌های کاربردی هواشناسی و اخطاریه‌های دریایی به دریانوردان اطمینان حاصل نماید.
این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا با همکاری سازمان هواشناسی کشور، نشست‌هایی به منظور ارتقای خدمات هواشناسی دریایی برگزار شد.
ابراهیمی تصریح کرد: به تبع آن استان‌های ساحلی نیز در همین راستا کمیته استانی را با هدف جمع آوری نظرات ارگان‌های دولتی، نظامی و انتظامی و بخش خصوصی ذی‌نفع در حوزۀ دریایی و ارائه پیشنهادات کاربردی به کمیته مرکزی ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به موضوع‌های مهم اولین جلسه کمیته هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان گفت: تدوین برنامۀ زمانبندی مدون تشکیل جلسات این کمیته، تعیین اعضای ثابت و مدعو این کمیته در استان، اعلام اداره هواشناسی به عنوان دبیری این کمیته، تعیین محدودۀ اولیه ارسال اطلاعات هواشناسی در سواحل استان و پیشنهاد نرم‌افزار و اپلیکیشن هواشناسی دریایی کاربردی داخلی از جمله محور‌های این نشست بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار