۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

دو کشتی «رافائل» و «پرسپولیس» در مسیر ثبت در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر از تکمیل پرونده دو کشتی رافائل و پرسپولیس برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۹۳

دو کِشتی «رافائل» و «پرسپولیس» در مسیر ثبت در فهرست آثار ملی

به گزارش مانا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بوشهر، محمدحسین ارسطو زاده در این باره گفت: کشتی رافائل با ۶۰ متر طول در سال ۱۹۷۶ میلادی از کشور ایتالیا خریداری شد و برای اولین بار در بندر بوشهر پهلو گرفت و مردم آن را به نام تایتانیک ایران می شناختند.

وی افزود: این کشتی اقیانوس پیما دارای شش استخر برای کودکان و ۷۵۰ سوییت برای اسکان مسافران بود و با ظرفیت ۱۸۰۰ نفر به دریا‌نوردی می پرداخت.

مدیرکل میراث فرهنگی بوشهر ادامه داد: در دوران دفاع مقدس و سال ۶۲ کشتی رافائل با چند موشک رژیم بعث مورد اصابت قرار گرفت و بخش اعظمی از تأسیسات این کشتی آسیب دید و برای همیشه به زیر آب رفت و زمین‌گیر شد.

ارسطو زاده افزود: کشتی پرسپولیس هم که نخستین ناو جنگی نیروی دریایی ایران محسوب می شود هم اکنون در محوطه پیرامون موزه منطقه ای خلیج فارس قرار دارد و برنامه ریزی مرمت این کشتی در سال جاری در دستور کار است.

وی  از تکمیل پرونده دو کشتی رافائل و پرسپولیس برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: ثبت آثار و ایجاد پشتوانه قانونی این امکان را به ما می دهد تا بهتر در خصوص حفاظت از آنها تصمیم گیری کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار