۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴

بندر هامبورگ از بحران کرونا در امان نیست

بندر هامبورگ آلمان نیز مانند بسیاری از بنادر از پیامد‌های بحران کرونا در امان نمانده است به گونه‌ای که در سه ماهه سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد کاهش عملکرد داشته است.
کد خبر: ۸۶۶۹۱
بندر هامبورگ از بحران کرونا در امان نیست
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، به نقل از مسئولان هامبورگ علی‌رغم اینکه در شرایط دشوار ناشی از بحران کرونا این بندر کاملاً عملیاتی است، اما کاهش جریان صادرات و واردات در آن کاملاً مشهود است.

" Axel Matter" مدیر بازاریابی بندر هامبورگ در این زمینه گفت: قفل شدن بخشی از اقتصاد چین باعث شده که میزان حمل و نقل کالا توسط شرکت‌های حمل و نقلی به بندر کاهش قابل توجهی داشته باشد.
وی ضمن قدردانی از فداکاری ۱۵۶ هزار نفر از کارکنان بندری و شرکای تجاری که در مقابله با بحران کرونا چه با حضور فیزیکی و با دورکاری مسئولان بندری  را یاری کردند؛ یاد آور شد: در بخش حمل و نقل کانتینری در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۲.۲ میلیون کانتینر جابه‌جا شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزو: در این ارتباط باید گفت که مهم‌ترین شریک تجاری ما چین می‌باشد که در مدت یاد شده میزان تجارت آن ۱۴.۶ درصد کمتر شده که ناشی ار بحران کرونا است.

وی افزود: علی‌رغم کاهش تجارت با چین حمل و نقل کانتینر بین آلمان و سنگاپور ۱۰.۵ درصد افزایش یافته است.

وی در ادامه  تأکید کرد: در سه ماهه اول امسال به علت بحران کرونا در بخش حمل و نقل جاده‌ای چهار درصد و در حمل و نقل ریلی ۴.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش عملیات داشتیم.

وی در پایان گفت: عملیات این بندر از ابتدای شروع ویروس کرونا تا کنون بی‌وقفه ادامه دارد و تمام تلاش ما برای رساندن محصولات مورد نیاز اقتصاد و مردم کماکان ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار