۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳

بهبود عملکرد مالی بزرگترین کشتیرانی دنیا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰/ آمادگی برای روزهای سخت پیشِ رو

در حالی‌که گروه کشتیرانی مرسک دانمارک، اعلام کرده است که به دلیل شیوع بیماری کرونا، انتظار‌ می‌رود حجم جابه‌جایی تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کند، "سورن سوکو" مدیرعامل مرسک از آمادگی این شرکت برای روز‌های سخت پیشِ رو خبر داد.
کد خبر: ۸۶۶۸۸

بهبود عملکرد مالی بزرگترین کشتیرانی دنیا در سه ماهه نخست ۲۰۲۰/ آمادگی برای روزهای سخت پیش رو

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، مرسک در گزارشی اعلام کرد علی‌رغم اینکه حجم جابه‌جایی در تمامی بخش‌ها پایین بود، اما درآمد‌ها کمی افزایش را نشان داد و به ۹.۶ بیلیون دلار رسید.

با وجود شیوع بیماری کرونا و پیامدهای آن، مرسک- بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا- در سه ماهه نخست ۲۰۲۰، بهبودی را در عملکرد مالی خود تجربه کرده بود. در همین حال، این شرکت هشدار داد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ وضعیت بدتر خواهد شد.

گروه کشتیرانی مرسک دانمارک، از سود پایه‌ای ۱۹۷ میلیونی برای سه ماه اول سال مالی ۲۰۲۰ و در همین حال، زیان ۶۹ میلیون دلاری در سال ۲۰۱۹ خبر داد. این درحالیست که، درآمد سه ماهه نخست شرکت کشتیرانی مرسک، با وجود حجم جابه‌جایی پایین‌تر در تمامی بخش‌ها رشد ناچیزی داشته و به ۹.۶ بیلیون دلار رسیده بود. بهره، مالیات و استهلاک‌ها (EBT) با رشد ۲۳ درصدی به ۱.۵ بیلیون دلار رسید. همچنین بازگشت سرمایه با افزایش ۳.۵ درصدی، رشد ۱۰.۵ درصدی را به نمایش گذاشت.

با وجود این، "سورن سوکو" مدیرعامل مرسک هشدار داد که روزهای سختی در راه است و به دلیل تأثیرات ناشی از کووید- ۱۹ چشم‌انداز مثبتی برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ انتظار نمی‌رود.

وی در ارائه گزارش میان دوره‌ای شرکت مرسک افزود: «تصمیم ما حفظ و ادامه زنجیرۀ تأمین مشتری‌ها خواهد بود. چنانچه تقاضای جهانی به دلیل وضعیت بلاتکلیفی حاکم به طرز چشم‌گیری تحت تأثیر قرار گیرد، ممکن است حجم جابه‌جایی در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰، در تمامی بخش‌های تجاری ۲۰ تا ۲۵ درصد کاهش یابد».

وی افزود: « سال ۲۰۲۰، سال سخت و چالش برانگیزی است، ولی ما در مقابل این تندباد حوادث مقاومت خواهیم کرد. چراکه، با اتخاذ یک رویکرد پیشگیرانه و فعال، به تقاضاهای کم پاسخ داده و تحول و پیشرفت در عملکرد مالی را به نمایش خواهیم گذاشت».

ارسال نظرات
آخرین اخبار