۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹

استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی در آب‌های خلیج فارس

مدیرکل شیلات خوزستان از استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی (پرورش در قفس) در آب‌های شمال غرب خلیج فارس خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۸۳
استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی در آب‌های خلیج فارس
 
فتح‌الله ابوعلی در گفتگو با خبرنگار مانا بر اجرای سیاست راهبردی توسعه صنعت آبزی پروری در دریا و خور‌ها تأکید کرد وگفت: توسعۀ پروژۀ پرورش ماهی در قفس در دریا و همچنین جلب سرمایه گذار برای سایت‌های پرورش میگو و ماهیان دریایی در سواحلی که مکان‌یابی آن‌ها انجام شده اهم برنامه‌های شیلات خوزستان در سال "جهش تولید" است.

وی مهمترین برنامه محوری شیلات در سال جاری را  تصویب نهایی سند توسعۀ شیلات خوزستان بیان کرد و افزود: طراحی سیستمی با مصرف بهینه انرژی جهت مکانیزه کردن واحد‌های آبزی پروری، توجه به پرورش ماهیان بومی و استقرار ۵۰۰ زیستگاه مصنوعی از جمله برنامه‌های اداره کل شیلات خوزستان در سال جاری خواهد بود.

ابوعلی اظهارداشت: درسال جاری پرورش متراکم ماهی، کشت تلفیقی ماهی و محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای، توسعه پرورش ماهی در استخر‌های چند منظوره و دو سایت مهم پرورش ماهی متراکم در سطح استان و رفع مشکلات مجتمع پرورشی بندر چوئبده امسال پیگیری و به سرانجام خواهد رسید.

*استفاده از پهپاد برای حفاظت از آبزیان شیلات خوزستان

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به ضرورت ضیانت و حفاظت از آبزیان دریایی گفت: استفاده یگان حفاظت آبزیان شیلات از پهپاد در سال جاری اجرایی می‌شود.

ابوعلی افزود:اعتبار مورد نیاز برای خرید پهپاد از سوی سازمان شیلات تأمین خواهد شد.

وی صید غیرقانونی و خارج از فصل، قاچاق صید، حضور شناور‌های خارجی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، فشار بیش از حد به منابع آبزیان، وجود شناور‌های بدون پروانه و سنگینی ناوگان صید و صیادی را از چالش‌های پیش روی شیلات بیان کرد.

سالانه ۴۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود. معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار مناطق ساحلی خوزستان از صید و صیادی تأمین می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار