۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱

کرونا شهر‌های ساحلی خوزستان را به تعطیلی کشاند

استاندار خوزستان گفت: بیم از افزایش موارد ابتلا به بیماری کرونا، همه شهر‌های ساحلی و بندری خوزستان را به تعطیلی کشاند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۶۷۹

کرونا شهر‌های ساحلی خوزستان را به تعطیلی کشاند

دکترغلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: فعالیت اداری و اقتصادی شهرهای خرمشهر، چوئبده، آبادان، اروندکنار، ماهشهر و هندیجان به خاطر کنترل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

وی با بیان اینکه تعطیلی ادارات و فعالیت اقتصادی و صنفی شهرهای ساحلی خوزستان بر‌اساس مصوبۀ شورای تأمین و ستاد استانی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است از ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان خواست برای جلوگیری از شیوع بیماری در خانه‌ها بمانند.

استاندار خوزستان افزود: با وجود تعطیلی ادارات دولتی و عمومی، فعالیت بنادر خوزستان به خصوص بندر امام همچنان ادامه دارد و توقفی در کار نیست.

دکتر شریعتی افزود: فعالیت تخلیه و بارگیری کالا در بنادر خوزستان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و اجرای عملیات گندزدایی و ضدعفونی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه این نخستین بار است که همه شهرهای ساحلی خوزستان به علت بیم از شیوع ویروس کرونا و ضرورت حفظ سلامت مردم تعطیل می شوند افزود: هم‌اکنون استان خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

عالی ترین مقام اجرایی خوزستان ابراز امیدواری کرد بتوان با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظتی و قرنطینۀ خانگی، شیوع این بیماری را کنترل کرد.

هم اکنون در بسیاری از شهرهای ساحلی خوزستان مقررات قرنطینه اجرایی شده و از ترددهای بین شهری جلوگیری می‌شود و محدودیت‌های تردد درون شهری اعمال شده است.

در همین حال برخی از صیادان و ملوانان خوزستانی به خاطر رعایت ایمنی و تضمین سلامتی خود، فعالیت‌های دریایی را تعطیل کرده و خانه نشین شدند.

فعالیت‌های اقتصادی و تجاری شهرهای ساحلی خوزستان در سه ماه اخیر به علت شیوع بیماری کرونا به صورت نیمه تعطیل درآمده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار