۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

استقبال اتحادیه‌های دریانوردی از تشکیل کمیتۀ حسن نیت IMO

نمایندگان و کارفرمایان صنایع، حمل و نقل دریایی و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل ITF از تشکیل کمیتۀ حسن نیت IMO به منظور حل مشکل دریانوردان استقبال کرده و از جامعۀ دریایی خواستند تا ۱۵ ژوئن نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۶۷۶
استقبال اتحادیه‌های دریانوردی از تشکیل کمیتۀ حسن نیت IMO
 
استقبال اتحادیه‌های دریانوردی از تشکیل کمیتۀ حسن نیت IMO
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در بخشنامه‌ای که از سوی این اتحادیه‌ها و سازمان‌ها‌ی مردم‌نهاد منتشر شده است از تمامی کشور‌ها‌ی عضو IMO، آژانس‌های تخصصی و سازمان‌های دولتی، غیر‌دولتی و مشورتی خواسته‌اند تا از تغییرات خدمه در اسرع وقت اطمینان حاصل شده و یا در صورت مشاهدۀ وضعیت بحرانی ناشی از کرونا  مراتب را به این سازمان‌ها و سازمان IMO اعلام کنند. 

در ادامه بخشنامه آمده است حمل ونقل  یک زنجیرۀ تأمین جهانی و بسیار حیاتی است، اما متأسفانه شرایط فعلی برای ایمنی و رفاه خدمۀ کشتی و عملکرد این تجارت دریایی نا‌پایدار است به همین جهت تلاش تمامی  سازمان‌ها‌ی مربوطه بر این اصل استوار است  که با پیروی از مقررات بین‌المللی برای ایمنی، سلامتی و رفاه خدمه و همچنین جلوگیری از خستگی آنان اقدامات لازم به عمل آید. 

 براساس این بخشنامه شورای بین‌المللی کارفرمایان دریایی JNG و ITF به نمایندگان از ۲۱۵ اتحادیه و یک میلیون عضو برای گسترش پروتکل‌های IMO و سازمان بهداشت جهانی همچنین  کمیته حسن نیت  توافق کردند تا نسبت به کاهش چالش‌های ویروس کرونا، از بین بردن محدودیت  سفر، در دسترس بودن پرواز‌ها، تمدید قرارداد‌ها و جلوگیری از بیکار شدن دریانوردان دست به دست هم داده و در صورت لزوم از جهانیان مساعدت بخواهند. 

در این بخشنامه یک دورۀ اجرایی را حد‌اکثر تا ۱۵ ژوئن ۲۰۲۰ مدنظر قرار داده‌اند تا دولت‌ها وقت داشته باشند چارچوب پروتکل‌های IMO  را اجرایی کنند. 

در پایان این بخشنامه آمده است مدیران خطوط کشتیرانی حد الامکان سعی کنند وضعیت حقوقی و دستمزد دریانوردان مورد توجه قرار دهند تا از دغدغه آنان کاسته شود همچنین در صورت امکان دسترسی به اینترنت برای دریانوردان رایگان محاسبه شود تا بتوانند با خانوادۀ خود در تماس باشند. همچنین به منظور تغییر خدمۀ آن دسته از دریانوردانی که مدت طولانی را در کشتی گذرانده‌اند در اولویت  تغییر و پرواز قرار گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار