۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

افق روشن توسعه پایدار در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ رونق چشمگیر ترافیک دریایی در بندر شهید بهشتی

سید حسین ابراهیمی گفت: رونق روز افزون ترافیک دریایی در بندر چابهار حاکی از افق روشن توسعه پایدار در این بندر بزرگ اقیانوسی است.
کد خبر: ۸۶۶۷۵
افق روشن توسعه پایدار در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ رونق چشمگیر ترافیک دریایی در بندر شهید بهشتی
افق روشن توسعه پایدار در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ رونق چشمگیر ترافیک دریایی در بندر شهید بهشتی
 
 به گزارش مانا، سید حسین ابراهیمی گفت: رونق روز‌افزون ترافیک دریایی در بندر چابهار حاکی از افق روشن توسعه پایدار در این بندر بزرگ اقیانوسی است.  معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از هفتۀ گذشته برای اولین بار هشت عملیات دریایی شامل جداسازی و پهلودهی کشتی با طول بیش از ۲۰۰ متر در یک روز در این بندر محقق شد.
وی ادامه داد: این مهم سبب شده است بهره برداری همزمان از هر پنج اسکلۀ بندر شهید بهشتی وارد دومین هفته خود شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که بندر چابهار در حال کسب جایگاه واقعی خود در بین بنادر کشور و منطقه است.  
به گفته ابراهیمی، بندر چابهار با بهره مندی از ۳۰ دستگاه استراتژیک از نظر تجهیزات یکی از بنادر مدرن کشور است، این تجهیزات در رشد عملیات تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات در این بندر نقش بسزایی داشته است.
وی تصریح کرد: با رونق صادرات و واردات کالا از این بندر استراتژیک، ترافیک دریایی هم رشد روز افزونی پیدا کرده است، به گونه‌ای که در هفتۀ گذشته شاهد تخلیه و بارگیری همزمان شش کشتی آن هم در روز‌هایی که کرونا همه جهان را تحت تاثیر قرار داده است، در بندر چابهار بودیم.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با توجه به افزایش ترافیک دریایی، ارتقای امنیت حوضچه، آبراه و کانال‌های دسترسی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری یکی از اولویت‌های این اداره کل است.
ابراهیمی تصریح کرد: این مهم به عنوان یکی از تکالیف معاونت امور دریایی بندر چابهار، با نصب علائم کمک ناوبری و لایروبی به میزان دسترسی به عمق مطلوب به نحو احسن انجام شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار